Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Turizmcilerin Berlin'e büyük hayallerle gitmesi boşuna değil!

Dünyanın en büyük turizm buluşması Berlin'de gerçekleşiyor ya o nedenle İstanbul'dan kalkan Boeing 777'yi yüzlerce Türk şirketinin yöneticisi doldurmuştu.
Bu yıl Berlin'in yıldızı Türkiye. Çünkü ilk kez fuarın ortağı olarak 'konuk ülke' statüsünde. Abartmıyorum Berlin'de sabahtan akşama konuşulan tek ülke konumunu koruyor. Havalimanından şehre doğru ilerlerken THY'nin Kevin Costner'li reklamlarının dev afişlerinin altından geçiyoruz. Şehrin her tarafında Türkiye'nin tanıtım reklamları dönüyor. İlk kez içimden bu defa 'yapmışız yaşasın' diye geçiriyorum. Abartmıyorum.
Bakıyorum belki de bu yüzden Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Bakanlık Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Avrupa'daki Türkiye tanıtımını başta Almanya gibi Almanca konuşulan ülkeler, İngiltere ve Kuzey Avrupa ülkelerinde üstlenen DDF'in kurucularından Esra Ekmekçi ve turizm dernek ve birliklerinin başındaki isimlerin yüzü gülüyor.

Reklama 15 milyon $

Bu yıl ne adım atacaklarsa önce turizm sektörünü dinlediklerini Taşbaşı'dan duyuyorum. İşte o yüzden belki bakanlık Türkiye'ye turist getiren dünyanın büyük tur operatörleriyle ortak reklamlar yapmaya başlamış ve bunun için 15 milyon dolarlık bir bütçe ayrılmış.
Türkiye hamlelerini doğru yaparsa turizmden müthiş para kazanabilir. Düşünün, dünyanın altını üstüne getiren krizden turizm de payını almış ve dünya turizminde öne çıkan ilk 10 ülke arasında Türkiye hariç hepsi eksiye geçmiş. Türkiye'ye geçen yıl 27 milyon turist geldi ve 21.3 milyar dolar gelir elde etmiş. Turist sayısı dünyada yüzde 4 gerilerken bizde yüzde 2 artmış. Önceki akşam ITB Berlin adı verilen turizm fuarının açılışı vardı ve açılış sonrası Bakan Günay ile uzun uzun sohbet etme fırsatı yakaladık. Günay heyecanla anlatıyor: 'Şimdi dünya da artıyla kapatırsa yüzde 10 hedef koyuyoruz bu yıl için kendimize. Niye düşük koyalım ki hedeflerimizi. Dünyanın durumu ortada.'
Doğru. İspanya ve Yunanistan düşüşte. İngiliz turist tatilinden vazgeçmiyor ama hiç değilse parasının kuvvetli olduğu ülkeye yani Türkiye'ye geliyor. Krizde İngiliz turistlerdeki yüzde 12.5 artış dikkatle izlenmeli bence.
Bakanlık ne yapacaksa yapmalı ve büyük umutlar bağlanan ve özellikle Kemer bölgesini ayakta tutan Rus ve Ukraynalı turistleri yeniden hareketlendirmeli. Bu bölgedeki yüzde 20'lik düşüş çok fazla. Bakan Günay, Rusya'nın küçük şehirlerine yöneleceklerini, her şehrin zenginlerini hedeflediklerini söylüyor.
Almanya'da da şimdi farklı bir turizm politikası izlenmeye başlamış. Esra Ekmekçi gelir grubu yüksek kitleye yöneldiklerini ve bu nedenle mesela modacı Atıl Kutoğlu'nu da fuara davet ettiklerini söylüyor. Bir yandan Türkiye'nin yüzü Tülin Şahin, öte yandan Atıl Kutoğlu gibi modacı isimlerle yaşam tarzını ön plana çıkartma isteği var. Bakalım işe yarayacak mı?
ITB Berlin'in açılışında kürsüye gelen Alman Bakanların, Dünya turizm örgütü genel sekreterinin övgüsünü alan Türkiye, Anadolu Ateşi şovuyla 287 ülkeden, onbine yakın katılımcıya adeta bu yıl bizi tercih edin şovu yaptı. Şimdi ben merakla bu fuardan sonra yapılacak bağlantıları bekliyorum. Çünkü tüm yılın sonucunu etkileyecek en önemli etkinlik bu neticede.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA