YAZARA MAİL GÖNDER Üst yönetimde cinsiyeti eşitledik

YAZARLAR

Coca-Cola Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya Başkanı Galya Molinas, kurumun üst yönetiminde kadın-yönetici oranının yüzde 15'ten 65'e çıkmasının başarıyı getirdiğini söyledi

Yönetim kademelerinde daha çok kadın için 2007'de Kadın Liderler Konseyi'ni toplayan Coca- Cola Başkanı Muhtar Kent'in üst yönetimde kadın-erkek oranını yüzde 50-50'ye getirme hayali İstanbul'da çoktan gerçek oldu. Coca-Cola Türkiye, Orta Asya ve Kafkasya Başkanı Galya Molinas, "Coca-Cola'da proje başlarken yüzde 15 olan bu oran yüzde 30'a geldi. Ama Türkiye'de üst yönetimde kadın oranı yüzde 65" dedi. Galya Molinas, Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayımlanan İş'te Hayat programına katıldı.

PROJEYDİ ARTIK ÖNCELİK OLDU

Coca-Cola Başkanı Muhtar Kent'in en büyük projelerinden biri yönetim kademelerinde daha çok kadın yöneticiyle çalışmak. Sizin ülke yöneticiliğinizin fitilini de bu prensip ateşledi galiba...
Aslında bir proje olarak başladı ama sonra bir öncelik haline geldi. 2007'de Muhtar Kent'in kadın liderler konseyini bir araya getirip görevlendirmesiyle başladı. Tüm dünyadan 14 kadın bir araya geldi. Türkiye olarak hep zıtlıklar ülkesiyiz. O anlamda Coca-Cola sistemi içerisinde de bir referans noktası değiliz aslında. Çünkü bizim yönetimde kadın temsiliyet oranımız yüzde 65. Bir üst düzeye çıktığımızda yüzde 70'lere çıkıyor oran. Yani benim liderlik ekibimde 10 kişiyiz, 7'si kadın

Çalışanlar istedi ekobüs satış yapıyor
Türkiye'de kadınların iş gücüne katılması, girişimci olması için sizin de başladığınız bir proje var. Proje nasıl gidiyor?
Bu projeyi İTO ve TOBB İstanbul Kadın Girişimciler Kurulu ile birlikte başlattık. Fikrim Artık İşim Programı'nda Selnur Aysever, ekolojik ürünlerin satıldığı gezici otobüs market fikrini 'ekobüs' adıyla Ataşehir'de hayata geçirdi. Kendi şirketimizden bile talep gelince cuma günleri bizim ofisin bahçesine de geliyor. Bu projeler bizim pilot projelerimiz. Yaygınlaştırmak amacındayız.

Taburenin bir bacağı eksik kalmasın diye
Çalıştığınız birçok sosyal proje var. Bazen bakıyorum siz de o projeleri anlatmak, Coca- Cola'nın kârlılığını anlatmaktan daha fazla öne çıkıyor...
Sosyal projeler olmayınca olmuyor. Bir tabure gibi düşünelim. Taburenin bir veya iki bacağı eksik kalıyor. O finansal rakamlar taburenin bir bacağı. Geri kalanları yapmak lazım. Çünkü bu kişisel olarak da sürdürülebilirliği getiriyor. Bir de hayatımızda bir anlam olsun istiyoruz. O anlam sadece rakamlardan ibaret olamaz.


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.