Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Bundan daha iyi reklam mı olur?

Putin kaldı, Rus TV'leri oteli markaja aldı

G20 Zirvesi süresince herkesin en çok konuştuğu konuların başında hangi otelde hangi devlet başkanının kaldığı ve işadamlarını ağırlayan Voyage Oteli'nin sahibinin ne kadar şanslı olduğuydu.
Antalya Belek'te aslında şanslı olan oteller bana göre heyet ağırlayan otellerin hepsiydi. En şanssızları ise Kırmızı Bölge ilan edilip konaklamaya kapatılan ancak heyet de ağırlayamayan otellerdi. Kırmızı Bölge'de yer aldıkları ve heyet de ağırlamadıkları için neredeyse 15-20 gün kapalı kaldılar. Antalya'da turizm gelirlerinin yüzde 20 oranında düştüğü ve normalde 5 milyon turist gelirken bu yıl 1 milyon daha az turistin geldiği bölgenin gelir kaybının 3 milyar dolar olduğu söyleniyor. Ez cümle o oteller için hiç iyi olmadı kapalı kalmak.
Hal böyle olunca konaklama fırsatı yakaladığım Voyage Oteli'nde birbirinden 'ağır' işadamı misafirlerini ağırlayan ETS Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ersoy'u boş bir anında yakalayıp, bir otel sahibi olarak G20 Zirvesi'nden beklentisinin karşılanıp karşılanmadığını sordum.
Aynı zamanda tur operatörü olan ve de geçen yıl 7 yıldızlı son derece lüks bir golf oteli olan Maxx Royal'ı da devreye alan Mehmet Ersoy tabiri caizse mutluluktan uçuyor.
Bir otelinde (Voyage) dünyanın dört bir yanından 100 milyarlarca dolarlık şirketlere CEO'luk, başkanlık yapanlar, diğer (Maxx Royal) ötelinde Rusya Devlet Başkanı Putin kalıyor çünkü. "Bizim milyarlarca dolar da harcasak yapamayacağımız bir reklam yapıldı. Esas kazancımız budur" diyen Mehmet Ersoy, kırmızı bölgedeki bütün otellerin G20 öncesi 7 gün ve arkasından da 5 gün kapatıldığını hatırlattı ve şu detayları paylaştı:
"Tabii gecelik konaklama 300 ile 1000 euro arasındaydı. Öncesinde ve sonrasında müşteriye kapalı tuttuğumuz günlerden kaybımız var ama otel geceleme ücreti sezon üstü fiyatlardan olduğu için o açığımızı kapattık. Netice de bu sezon ne kazanıyorsak onu kazanır durumdayız. Ama biz buna bakmıyoruz. G20 Zirvesi. milyarlarca dolarlık reklama bedel bu."
Zengin Rus turistleri hedefleyen 7 yıldızlı otelinde Putin'in kalmasının kendisinin en büyük şansı olduğunu anlatıyor ve "Tüm televizyonlarda otellerimiz gösteriliyor, bundan daha iyi bir reklam mı olur" diye soruyor.
ETS Grubu'nun Max Royall yatırımı 311 milyon dolara mal olmuş ve geçen yıl açılmıştı. Hemen yanındaki Voyage ise 2007 yılında 240 milyon dolarlık bir yatırımla devreye alınmıştı. Oteller 12 ay açık. Golf turnuvaları, ardından şimdi ocak ve şubat döneminde tam 1500 futbol takımının antrenman için geldiği bölgede bir kaç ay sonra da çiçek Expo'su yapılacak ki fırsatlar arka arkaya geliyor diyebiliriz.
Ersoy da, "Alt alta konunca aslında arasak bulamaycağımız fırsatlar yaşıyoruz ve böylece bölgede yaşanan sorunlar ve ekonomilerde yaşanan krizler nedeniyle azalan turist sayısına ragmen ayakta kalıyoruz" diyor.
Rusya'daki ekonomik kriz nedeniyle Antalya'ya gelen Rus turist sayısında bir azalma yaşanıyor ve gelseler de 10 gün kalmak yerine 7 gün kalıp dönüyorlar. Mehmet Ersoy, Rusya pazarındaki gelişmeler yüzünden yönlerini başka pazarlara dönüp dönmedikleri sorusuna ise, "İngiliz turistleri hedeflemeliyiz bu yüzden. Çalışıyoruz" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA