YAZARA MAİL GÖNDER Alternatif pazarlar oluşturuyoruz

YAZARLAR

New York Park Avenue'de ikinci otelini açan The Marmara CEO'su Hüseyin Öztürk:

Terör olaylarından sarsılıp duruyoruz, etkilenmesi en muhtemel sektör olan turizmin oyuncuları da hop oturup hop kalkıyor ama konuştukça görüyoruz ki hep bir 'B Planı' devrede.
Ne demek istediğimi en güzel Türkiye'de ve yurtdışında 9 otele ulaşan The Marmara Collection CEO'su Hüseyin Öztürk anlatıyor: "Son olaydan önce zaten alternatif pazarlar yaratmaya çalışıyorduk. Hayat devam ediyor. Aksi takdirde krizlerde ayakta kalmak mümkün değil. Bu stratejiyle geçen yıl İstanbul'daki otelimizde 2 bin Arjantinli'yi konuk ettik. Hindistan büyük bir pazar oraya ve Çin'e yatırım yapıyoruz. İptallerimiz tabii ki olacak ama onları başka pazarlarla karşılayacağız."
Gelelim The Marmara'nın 110 milyon dolarlık yatırımının meyvelerine... 2010'da İstanbul'daki yatak kapasitesi 20 bin, gelen turist sayısı da 6 milyondu. Öztürk, o yıla atıfta bulunarak, "Herkes İstanbul'da yatırım yapıyordu, biz de biraz araştırdık, projelere baktık. İlgilendiğimiz projelerden birinin rakamıyla New York'ta Park Avenue'da bir otel yapmaya karar verdik" diye anlatmaya başlıyor.

Yatırım aynı oda fiyatı 3 katı!
2010'da ABD krizle boğuştuğundan, ekonomi pek de iyi olmadığından aslında fiyatların da İstanbul ile karşılaştırınca çok makul olduğunu Öztürk bizzat yaşamış. The Marmara Grubu bu fırsatı kaçırmak istememiş ve bahsi geçen oteli 3 ay önce bitirip, misafir kabul etmeye başlamış.
"Maliyet aynıydı ama bakın bugün burada hayata geçen projelerde oda fiyatı 70-100 euro arasında. Biz NY'ta 350- 500 euroya oda satıyoruz" diyen Hüseyin Öztürk, The Marmara Grubu'nun New York'taki ikinci otelde, ilk otelde daha fazla olan apart bölümü azalttıklarını ve normal oda sayısını artırdıklarını söylüyor.
Bugün her türlü olumsuzluğa rağmen İstanbul'a gelen turist sayısı 12 milyonu buldu. 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki yatak kapasitesi 60 binlere ulaştı. Hal böyle olunca Öztürk ve ekibi önümüzdeki yıldan itibaren İstanbul'a yeni bir şehir oteli daha kazandırmak için harekete geçme planı yapıyor. Ortaköy'deki Esma Sultan Yalısı ile birlikte İstanbul'da 6, Antalya ve Bodrum'da da 1'er oteli bulunan The Marmara Grubu'nun New York yatırımının yanı sıra diğer büyük icraatı da Taksim meydanına damgasını vuran otelin 45 milyon doları bulan yenilenme projesini bitirmesi oldu.
4 yıl önce lobi ve toplantı odalarını yenileyen ve son bir yılda da tüm odalarını baştan sona değiştiren The Marmara'ya, öğreniyoruz ki son dönemde en çok Arap turistler geliyor. Öztürk, "İstanbul'daki oteller, yeme içme sektörü, perakendenin yüzde 40'ı Araplarla besleniyor. Önceleri Mısır, Tunus gibi Kuzey Afrika'dan gelen Araplar fazlaydı ama şimdi onlar azaldı ve emirlikler, Arap Yarımadası öne çıktı. İran'dan gelen turistler de arttı' diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.