YAZARA MAİL GÖNDER 4’lü mücadeleye NATO güvenliği!

YAZARLAR

Basketbol dünyasında büyük bir heyecanla beklenen Türk Hava Yolları Euroleague Final Four (4'lü Final Mücadelesi) yarın başlıyor.
Fenerbahçe'nin de 4 büyük takım arasında yer aldığı bu önemli spor olayının, Euroleague CEO'su Jordi Bertomeu ile THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı'nın olağanüstü çabası ile İstanbul'da gerçekleştiğini söyleyebilirim.
Öyle ki terörün tüm dünyanın gözünü korkuttuğu özellikle 2016'da art arda patlayan bombalar ve de yaşanan 15 Temmuz darbe girişimine rağmen, CEO Bertomeu, Aycı'nın deyimiyle "sözünün eri" oldu ve kimi kulüplerden "gitmeyiz" minvalinde gelen tepkileri dahi kısa sürede pozitife çevirmeyi başardı.
Dün Bertomeu ve Aycı ile Yeşilköy'de öğlen yemeğinde buluşup, finaller öncesi son bir yılın deyim yerindeyse bir fotoğrafını çektik. Öncelikle güvenlik konusunu anlatmalıyım. THY Euroleague maçlarında Nat o Zirvesi standartlarında güvenlik uygulanacak. İlker Aycı, Bertomeu ile birlikte İstanbul Valisi ve İstanbul Emniyet Müdürü ile de bir araya geldiklerini ve alınan olağanüstü güvenlik önlemlerini bizzat gördüklerini söylüyor. Salon ve çevresine 750 yeni güvenlik kamerası takıldığını öğreniyoruz.
Bu süreçte Bertomeu, İstanbul'da oynanmasına karar verilen maçlara gelen itirazları da negatif algıyı da bir bir pozitife çevirerek Türkiye'nin gönlünü kazanan bir yönetici oldu.
Sohbetimizde o günleri şöyle anlatıyor: "Her ülke zor zaman geçirebilir. Biz bu dönemde ortağımıza sadakatimizi kanıtlamalıydık.
İtiraz eden takım yöneticilerini tek tek ikna etmek kolay ancak arkasındaki yüz binlerce taraftarı ikna etmek zordu. Bu algıyı başarıyla yönettik." Öğrendik ki özellikle THY bu süreçte yurtdışında kamuoyunu olumlu etkilemek için 132 ülkeden 550 yabancı gazeteciyi çeşitli dönemlerde İstanbul'da 3 gün ağırlayıp, algı çalışması yapmış. Aycı, Euroleague'in 200'den fazla tv kanalında 2 milyar izleyiciye ve dijital platformda da 750 milyon takipçiye ulaştığını ve maçları düzenli takip eden 180 milyon kişi olduğunu hatırlatıyor ve 2016'daki medya görünürlüklerinin yüzde 17 artığını anlatıyor. Bu süreçte THY'nin reklam geri dönüşü de 140 milyon euroya eşdeğer olmuş. Daha Berlin'deyken Final Four İstanbul'da oynansın diye müthiş bir lobiye girişen İlker Aycı ayrı bir mutluluk yaşıyordu dün. "Her olayda bunu nasıl kotaracağız dediğimiz anlar oldu ama rotayı sabit tutmayı başardık. Şimdi bulutları aştık, güneşli günlerdeyiz" diyor heyecanla.
Bu arada Türkiye'ye maçları izlemeye gelecek yaklaşık 10 bin yabancı izleyicinin ortalama kişi başı 1660 dolar harcayacak olması da Türkiye ekonomisi için büyük önem taşıyacak. Bertomeu, 550 euro ile 1200 euro arasında değişen ve sayısı 12 bin adedi bulan biletlerin satışa çıktıktan 1.5 saat sonra tamamının satıldığını söylüyor. İstanbul'da oynanacak Final Four, daha şimdiden hem Türkiye'ye, hem THY'ye hem de Euroleague'e fazlasıyla kazandırmış görünüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.