Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

10 milyona doğru Antalya

Türkiye bu yıl 27 milyon turist bekliyor. Bazı yörelerimizde daha şimdiden geçen yılın rakamları aşılmış durumda.
Antalya ise geçen yılki 7 milyondan bu yıl 9 milyona zıplama eşiğinde.
Küresel ısınmadan global krize ve içerideki iç karartıcı didişmelere rağmen insanın içini açan bir gelişme. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği'nin "On Milyona Doğru Antalya" temalı gala gecesinde, eski turizm bakanlarıyla sohbet ediyoruz.
Her biri kendi dönemindeki sıkıntılardan bahsederken şimdi gelinen noktanın bu sıkıntılara değdiği kanaatinde.
Bülent Akarcalı, Ahmet Tan, İrfan Gürpınar, Işılay Saygın, Abdülkadir Ateş ve şimdiki bakan Ertuğrul Günay'ın bakanlık kronolojisinde sürekli tırmandırılan turizm hedefi bugün, yalnızca 1 kentimizin pek çok ülkenin yıllık turist sayısını geçmesini sağlamış. Birlik Başkanı Sururi Çorabatır, Almanya ve Rusya için Antalya'nın bir marka olduğunu hatırlatıyor; "Şimdi deneyim ve birikimlerimizle bu şansımızı daha yukarılara taşımak zorundayız."
Bakan Günay'a göre "daha yukarıları", turizmi kültürle birleştirmekten ve deniz kıyısından öteye taşımaktan geçiyor.
Antalya gerçeğiyle bu işi becerebileceğimizi gösterdik.
Rakiplerimize bakınca, "tarihi ve çevreyi koruyabildiğimiz sürece" bu işten daha uzun yıllar kazanç sağlayabileceğimiz de ortada. Nitekim sürdürülebilir turizm için, tarihi ve çevreyi korumanın ötesinde, "geliştirme" zorunluluğu var.
Turizmi kültürle buluşturmak, "deniz, kum ve güneş" odağının ötesine taşabilmenin önşartı. 4 mevsim 7 iklimi ile turizmde çeşitliliğin zenginliğine sahip Türkiye'nin bu alandaki başarısı, tıpkı Antalya gerçeğinde olduğu gibi bazı parlak örnekler yaratmasına bağlı.
Bunlar neler mi?
Sahil-liman turizmi, doğa turizmi, kültür turizmi, inanç turizmi, sağlık turizmi, eğlence turizmi, spor turizmi, ve alışveriş turizmi, kongre ve toplantı turizmi, yemek turizmi.
Turizmi, sektörden öte bir endüstri haline getirebilecek adımlar için otel inşa etmek yetmiyor artık.
İmaj, kriz, kalite, iletişim, kültürel farklılıklar yönetimi, güvenlik, pazarlama, insan kaynağı oluşturma, markalaşma, verimlilik, strateji ve turizm etiği, bir an önce geliştirmemiz gereken alanları tanımlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA