Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Yerli otomobil büyük bir meydan okuma

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes, "Yerli otomobil için gerekli uzmanlık ve sermaye Türkiye'de var. Bu çok büyük bir meydan okuma" dedi

Carl Benz ve Gottlieb Daimler'in 1926'da temelini attıkları Daimler AG'nin Sindelfingen Fabrikası'nı Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Rainer Genes'la birlikte ziyaret ettik. Üretim tesislerini inceledikten sonra sohbet ettiğimiz Rainer Genes, yerli otomobil için Türkiye'de gerekli uzmanlık ve sermaye olduğunu söyledi. Hükümetin yerli marka otomobildeki kararlılığını yakından takip ettiğini söyleyen Genes "Sıfırdan marka yaratmak kolay değil. Dünyada büyük şirketlerle rekabet düşünülürse, 'çok büyük meydan okuma' diyebiliriz. Yerli marka büyük hacme ulaşmalı ve sadece iç pazara değil, yurtdışına da yönelik olmalı" diye konuştu.

5 BİN 700 KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYOR
Dünyada 129, Türkiye'de ise 48'inci yılı kutladıklarını hatırlatan Genes, 1967'den bu yana Türkiye'ye 885 milyon euro yatırım yaptıklarını belirtti. Genes, "5 bin 700'ün üzerinde istihdam sağlıyoruz. Geçen yıl sadece Hoşdere Otobüs Fabrikası'na 23 milyon euro yatırım yaptık" dedi. Genes, Türkiye'nin potansiyeline güvendiklerini ve yatırım yapmaya devam edeceklerini söyledi.

İSTANBUL'DAN DÜNYAYA AR-GE İHRAÇ EDİYORUZ
Mercedes -Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Genes Türkiye'nin bilişim merkezi olduğunu söyledi. Stuttgart'taki fabrikada bir sorun olduğunda devreye İstanbul'daki merkezin girdiğini ve sorunun çözüldüğünü ifade eden Genes şöyle konuştu: "Türk yöneticiler ve çalışanlar dünyanın dört bir yanında Daimler bünyesinde önemli görevler üstleniyor. Örneğin, Japonya'daki Ar-Ge'nin başında bir Türk arkadaşımız var."

AKSARAY FABRİKASI ORTADOĞU İÇİN ÖNEMLİ
DaImler Grubu'nda 4 kamyon fabrikasının kapasitesi 100 binken, Aksaray fabrikasında 20 bin üretim hedeflendiğine dikkat çeken Genes, "Ortadoğu'da büyük fırsat var. Şüphesiz İran'a yaptırımlar kalktığında önemli bir pazar olacak. Irak ve Suriye'de de durum aynı. O yüzden Aksaray fabrikası Ortadoğu açısından çok önemli. Aksaray Kamyon Fabrikası'na 2010'dan başlayarak bu yıl sonuna kadar 130 milyon euroluk yatırım yapacağız" dedi.

KAMYON PAZARI REKOR KIRARKEN TÜRKİYE BÜYÜME SORUNU YAŞAMAZ
Türkiye ekonomisinde bu yıl yüzde 4 büyüme beklediklerini kaydeden Rainer Genes, otobüs ve kamyon pazarında da iyi bir yıl olacağını söyledi. Genes, Türkiye'deki büyümelerinde, 3. havalimanı, 3. Köprü gibi büyük projelerle, alt yapı projelerinin etkili olduğunu söyledi. 2014 yılında otobüs ve kamyonda toplam 54 bin 118 adetle rekor satış rakamına ulaştıklarını hatırlatan Genes "Bu zafer yolculuğumuz devam edecek. Tedarikçilerle işbirliğimiz, Türk şirketlerin dışa açılmasını da sağlıyor. Örneğin, Türkiye'deki bir tedarikçimiz, Almanya'da C sınıfı Mercedesler'in yenilerine arka farları üretmeye başladı" dedi.

LADY DI VE PAPA ARAÇLARI MÜZEDE

Mercedes'in müzesini yıllar önce ziyaret etmiştim. Otomobilin 100. yılında Stuttgart'taki Mercedes müzesini gezerken, 20. yüzyıl tarihine tanıklık ediyor gibiydim. Bu iki araçtan ilki Lady Di'ye ait. Özel kullanımı için tasarlatmış ama İngiliz kamuoyunun tepkisi yüzünden Mercedes'i iade etmek zorunda kalmış. Yandaki araç ise Papa'nın halkı oturduğu yerden selamlaması için tasarlanmış. Müze ziyareti üst katta at ile başlıyor, ilk otomobil ile devam edip, konsept araçlarıyla geleceğe taşıyor sizi...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA