Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

Katma değerli turizm zamanı

Şu FETÖ haydutlarının işgal girişimiyle fark ettiğimiz, tankları durdurabileceğimiz yanı sıra, gizli potansiyellerimiz oldu. Saldırı altındaki ekonomiyi savunurken, PKK belasıyla mücadele ederken proaktif davranınca ne kadar etkin olabileceğimizi gördük.
PKK terörü ve FETÖ militanlarının yol açtığı Rusya krizi, turizmi durma noktasına getirmişti. Bugün Rusya krizinin izlerini silmek bir yana yeni, farklı ve katma değerli ilişkiler kurmaya başladık. Turkuvaz Medya'nın sponsor olduğu Dünya Turizm Forumu Rusya Zirvesi'nde 5 milyon Rus turistin Türkiye'ye geleceğini öğrendik.
Bu sayı, Rus uçağı ile başlayan krizin öncesindeki nicelikten fazla. Ancak nitelik açısından da Türkiye turizmde katma değer artışı sağlayabilir mi? Zira turizmin cirosu kadar kârı da önemli hale geldi.
Can sıkıcı olan, Türkiye'nin potansiyellerini anlatırken, bunu hayata geçirecek ev ödevleri olmaksızın, henüz kazanılmamış paranın boş hayalini kurmaktır. Baryumundan boruna, fındığından turizmine, hep aynı terane... Potansiyel ile gerçekleşmeye dair örneği Urfa'dan aktaralım.
Siz, 32 milyar $ harcayarak çölün ortasında Las Vegas kurabilirsiniz. Ancak bir Urfa kurmak için 13 bin yıla ve yüzlerce peygambere ihtiyacınız vardır. Tabii ki bir de akla... Bugün Las Vegas'a giden, günde ortalama 2 bin $ harcar. Urfa, inanç turizminin başkentidir ancak buraya gelen turist, günde 80 $ harcarsa, öpüp başına koy.
Potansiyel Urfa'dır ancak bunu hayata geçirecek yerel kabiliyetler ve akıl, ıskalanmıştır. Potansiyel cennet coğrafyadır ancak bunu zenginliğe dönüştürecek dinamikler mevcut değildir. Potansiyel 2023'te 50 milyar $ turizm geliridir ancak turist başına 1000 $ gelir olmayınca katma değeri ıskalamış oluyoruz.
Bu yüzden biri size "potansiyel"den söz ederse, lütfen bu potansiyeli hayatla ilişkilendirecek "aklı" sorgulayın... Mevcut değilse, gölgeyi kovalıyorsunuz demektir. Turizmde mademki yeniden nicelik tırmanması yaşayacağız, ortak akıl oluşturup katma değeri yüksek turizm için kafa yormalıyız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA