YAZARA MAİL GÖNDER Okurdan kısa kısa

YAZARLAR

Metin Akalın: "Mesut Mertcan ile ilgili haberinizde (Ünlü Spiker Artık Huzurevinde Yaşıyor) 'huzurevine düşmek' tabirini kullanmışsınız.
Bu hem Mertcan'a hem de huzurevinde kalan diğer insanlara haksızlık."
Not: Okurumuz haklı. Türk basınında artık bir klişe haline gelmiş olan bu tamlama yanlış. Huzurevi 'düşülen' bir yer değildir; 'kalınan', 'yaşanan' bir yerdir. İnternet editörlerimiz bu ibareyi düzelttiler.
Umut Erkuş: "Yaklaşık 15 yıldır düzenli olarak gazetenizi takip ediyorum. Mobil sitenizden şikayetçiyim.
Web sitenizde yer alan haberlerin çoğu mobil sitede yer almıyor.
Üstelik telefonumu kullanarak, mobil versiyondan değil de web versiyonundan yazıları okumaya çalıştığımda da sistem beni mobile yönlendiriyor.
Yazarlarınız o gün için dört farklı yazı yazmış olsa bile ben mobilden sadece bunların ilkini okuyabiliyorum. En kısa zamanda bu konuda bir düzenleme yapmanızı bekliyorum."
Not: Günümüzde haber sitelerine ait trafiğin üçte birinden fazlası mobil cihazlar üzerinden gerçekleşiyor. sabah.com.tr'nin de bu çizgiyi ve oranı yakalaması gerekiyor. Sitenin kendisiyle görüştüğüm 'çiçeği burnunda' Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Yunus Göksu 'mobil site çalışması başlattıklarını ve çok kısa bir süre içerisinde daha güzel ve kullanışlı bir uygulamaya sahip olacaklarını' belirtti. Bekliyoruz.
Nimet G.: "Goldie Hawn haberinde (68 Yaşında Olduğunu Kim Bilebilir, 3 Kasım 2014) Hawn'ın 'belini açıkta bırakan yoga tişörtünü' göremiyoruz. Ayrıca GAP (haberde küçük yazmışsınız) mağazasından alışveriş yaptığını niye yazıyorsunuz?
Bu reklam yapmak olmuyor mu?"
Not: Evet, oluyor.
Adını vermeyen bir okurumuz şöyle yazmış: "Bugünkü (3 Kasım 2014) gazetenizin Günaydın ekinde yer alan, Kerem Tunçeri'nin kızını hediyelere boğduğuna dair haberiniz (Bir Günde İki Kutlama) yanlış bilgiler içermektedir. Alegra, Kerem Tunçeri'nin değil abisi Kemal Tunçeri'nin kızıdır. Biraz daha araştırarak haber yapacak olursanız kızının isminin Mila olduğunu göreceksiniz.
Dikkat lütfen."
Not: Alışveriş merkezinden gelen PR metnine itibar edildiği için bu hata yapılmış.
Adının açıklanmasını istemeyen bir okurumuz, köşe yazarımız Hıncal Uluç'un 7 Kasım 2014 tarihinde yazdığı Bir Başarı Öyküsü başlıklı yazıdaki yazım hatalarına dikkat çekti: "Hıncal Bey'in yazısında Louis Vuitton markasının adı bir 'u' eksiğiyle Louis Vitton olarak yazılmış. Hem de beş farklı yerde."
Not: Neden söz edildiğini elbette anlıyoruz. Hatta bilgisayarın azizliği bile olabilir, fakat özel isimlerle ilgili bu tür hataların sayfa editörünün ve redaktörün gözünden kaçmaması gerekir.
Deniz Kaan Yılmaz: "Dünya Karanlıkta Kalmayacak başlıklı yazıda bir haberle ilgili olarak 'fake' kelimesi kullanılmış. Asparagas gibi bir gazetecilik terimi varken bu zorlama neden?"

BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.