YAZARA MAİL GÖNDER 1 Kasım'da tek başına, 2 Kasım'da iş başına

YAZARLAR

Geçmişte liderlerin, siyasi partilerin en önemli iletişim aracı mitinglerdi. Liderler mesajını verdiği gibi "sahicilik" açısından da halkla buluşma olanağı yakalıyorlardı. Bir anlamda lider, büyük halk kitleleriyle yüz yüze geliyor, dokunma şansı yakalıyordu. Ama artık iletişim çağında yaşıyoruz. Televizyondan internete onlarca propaganda yapılacak mecra var. İlk bakışta, liderlerin de partilerin de miting yapmaya ihtiyacı yok. İstedikleri anda halka ulaşabilirler. Ancak bu gerçeğe rağmen, bazı dönüm noktaları var ki, büyük mitingler kaçınılmaz olur. Buna hem siyasetçinin hem de halkın ihtiyacı var. Çünkü sadece liderler değil, o anlarda halk da partisine, siyasete hatta dışarıya mesaj vermek ister. İşte dün AK Parti'nin İstanbul Yenikapı mitingi böyle bir mitingdi. Milyonlar o meydana sadece, ekonomik vaatlerin veya İstanbul'a ne kadar yatırım yapılacağı mesajını dinlemek için değil, başka bir ruh haliyle geldiler. Bir süre giriş kapılarında durup, meydana gelen o insanları izledim. Yürümekte zorlanan yaşlılardan, çocuklarıyla el ele tutuşup gelen ailelere, milyonların oluk oluk meydana akmasının bir nedeni olmalıydı. Son 5 ayda giderek yükselen çok yönlü terör saldırıları, içeriden ve dışarıdan yürütülen algı operasyonları insanları çok farklı bir motivasyonla harekete geçirdi: "Türkiye, barış ve kardeşlik." Bu yüzden, sadece mesaj almak değil, daha çok mesaj vermek önem kazandı. Bu coşkulu ve kararlı kalabalığın oluşmasında kuşkusuz hakkını teslim edelim, AK Parti İstanbul İl Teşkilatı'nın mitingler konusundaki tecrübesinin ve organizasyon yeteneğinin de katkısı var. Ama asıl belirleyici olan toplumun gönüllü akışıydı. Bu yüzden meydanın havası da 7 Haziran'dan çok farklıydı. 1 Kasım seçimlerine bu farklı havayla gidiyoruz. Bu kez, sessiz çoğunluğun sandığa farklı dökülme olasılığı çok yüksek. Meydanı dolduran kalabalığın beklentisini de ellerde, göğüslerde taşınan şu pankart özetliyordu: "1 Kasım'da tek başına, 2 Kasım'da iş başına."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.