Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Uzakdoğulu otocular ortaklığı sevmiyor

Avrupalı otomotiv üreticilerinin tekeli, Uzakdoğulu üreticilerin Türkiye'de yatırım yapmasıyla 90'lı yıllarda kırıldı. Önce Japon Toyota ve Honda, sonra Güney Koreli Hyundai, Türk ortaklarla Türkiye'ye adım attılar.
Ancak bu ortaklıklar sağlıklı bir şekilde yürümedi. Toyota ile Sabancı Holding, Honda ile Anadolu Grubu'nun ortaklığı sona erdi. Türkiye'deki bürokratik engelleri Türk ortaklarla aşan ve Türkiye'deki iş yapma koşullarını öğrenen Japonlar, yollarına tek başına devam ediyorlar.
Şimdi sırada Hyundai mi var? Duyduğuma göre Güney Korelilerin Hyundai Assan'daki payları artmış.
Kibar Holding'in yüzde 30 olan hisse oranı ise yüzde 15'e gerilemiş. Hem de bu yeni bir gelişme değilmiş. Korelilerin şirketteki ağırlıkları geçen yıl artmış. Yani Türk tarafın söz hakkı kalmamış. Tam da yeni model yatırımları planlanırken. Honda ve Toyota deneyimleri, Hyundai'nin de tek başına yoluna devam etmek isteğini gösteriyor.

Başka sektörlerde de var
Tüm bunlar Avrupalılarla Uzakdoğuluların iş yapma modelinin farklı olduğunu kanıtlıyor. Ford, Fiat, Renault Türk ortaklarla devam edip beraber büyürken, Uzakdoğulular ortaklarını devre dışı bırakıp kendi başlarına büyümeyi hedefliyorlar. Bu sadece otomotiv sektöründe yaşanmıyor. Pek çok sektörde benzer örnekler var.
Bundan sonra ortaklık düşünenlere ders olsun.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA