YAZARA MAİL GÖNDER Otomobilde hidrojen yarışı

YAZARLAR

Toyota ve Hyundai'den sonra Honda ve Lexus da hidrojen rekabetine girdi. Lexus hidrojen yakıt hücreli modeli LF-FC'yi, Honda ise Clarity FCEV modelini Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıttı

Otomotivde geleceğin teknolojisi kabul edilen hidrojen yakıt hücreli araçlar arasındaki rekabet artıyor. Toyota ve Hyundai'den sonra hidrojen rekabetine Honda ve Lexus da katıldı. Honda ve Lexus, bu yıl 44'üncüsü düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı'nda hidrojen yakıt hücreli otomobillerini sergiledi. İlk aracını 2002'de tanıtan Honda, yeni nesil hidrojenli Clarity FCV modelinin lansmanını Tokyo'da yaptı. Satış fiyatı yaklaşık 63 bin dolar olması beklenen Clarity FCV Japonya'da leasing yöntemi ile satılacak. 2016'da satışa sunulacak araç bir depo ile 700 km yol yapıyor. Mirai ile hidrojen rekabetini başlatan Toyota, bünyesindeki lüks markası Lexus'u da bu yarışa soktu. Lexus, 2015 Tokyo Otomobil Fuarı'nda markanın gelecekteki amiral gemisi sedan modeli LF-FC'yi sergiledi. Agresif bir görünüme sahip olan bu sedan otomobil, aynı zamanda dört kapılı bir coupe'nin çizgilerini taşıyor. Lexus LF-FC'nin kalbinde yüksek güce sahip yakıt hücreli sistem yer alıyor ve gücünü arka tekerleklere gönderiyor. Aynı zamanda ön tekerleklerin içerisinde yer alan motorlarla ön tarafa da güç aktarılıyor. Böylece LF-FC dört tekerlekten çekişe sahip oluyor. Yakıt hücresi ünitesinin arkaya ve güç kontrol ünitesinin ön tarafa yerleştirilmesiyle sportif bir sedan için en uygun ağırlık dağılımı elde ediliyor. Toyota'nın hidrojen yakıt hücreli modeli Mirai ise Japonya'nın ardından Avrupa'da satışa sunuldu. İlk olarak İngiltere, Almanya ve Danimarka'da yollara çıkan Mirai'nin, 2017'den itibaren diğer Avrupa ülkelerinde de satışa sunulması planlanıyor.

Egzozdan su çıkıyor
Hidrojenin havadaki oksijen ile tepkimeye girdiği sırada açığa çıkan enerjiyi, yakıt hücreleri elektrikli motora yönlendiriyor. Böylece aracın hareket etmesi sağlanıyor. Bu tepkime sırasında su elde ediliyor. Egzozdan duman yerine sadece su çıkıyor. Böylece çevreye zarar vermiyor.

Maliyeti düşürmeyi hedefliyor
Japonya, hidrojen yakıt hücreli otomobilleri destekleyen ülkelerin başında geliyor. Hidrojen yakıt istasyonlarının yaygınlaşması için çalışıyor. Hidrojen yakıt hücreli otomobillerin en büyük destekçisi ise Japonya Başbakanı Shinzo Abe. Başbakan hidrojenli araçların maliyetlerinin 2025'e kadar en az 20 bin dolar ucuzlaması için çeşitli vergi indirimleri planlıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.