Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Yeni pazar ABD ve İran

Rusya'da umduğunu bulamayan Türkiye, yeni pazarlara direksiyon kırdı. Ambargonun kalktığı İran ile Amerika sektörün yeni hedefi. OİB, İran'da temsilcilik açacak

10 yıldır ihracat şampiyonu olan otomotiv endüstrisi, 2016'da hedef büyüttü. 2015 sonunda 21 milyar 156 milyon dolar ihracat gerçekleştiren sektörün 2016 hedefi 23 milyar dolar. Otomotiv, bu hedefe ulaşmak için Amerika ile İran'ı radarına aldı. 2015'te Amerika'ya ihracatını yüzde 65 artıran otomotiv endüstrisi, aynı başarıyı bu yıl İran'ı da ekleyerek sürdürmeyi planlıyor. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Orhan Sabuncu, 2015'te Euro/Dolar paritesinden kaynaklı 3 milyar dolar kayıp yaşanmasına rağmen yine de başarılı bir yılı geride bıraktıklarını söyledi. 2015'te Türk otomotiv endüstrisinin dünyanın 200 ülkesine ihracat yaptığını kaydeden Sabuncu, "Parite kaybı olmasa otomotiv ihracatın yüzde 8 artışla 24 milyar doların üzerine çıkacaktı" şeklinde konuştu. Son yıllarda Rusya'nın hedef pazar olduğuna söyleyen Sabuncu, bu ülkedeki ekonomik sıkıntılar ve Türkiye ile yaşanan uçak krizi nedeniyle beklentilerin çok gerisinde kalındığına dikkat çekti. Sabuncu şöyle devam etti: "Rusya'daki gelişmeler nedeniyle yeni pazarlara odaklandık. Komşumuz İran'ın ambargosu sona erdi. Bu ülkede de otomotiv endüstrisinde gidilecek çok yol var. İhracatta beklentimiz büyük. Tahran'a temsilcilik açarak endüstrimize destek olacağız.

YAN SANAYİNİN PAYI % 40

Yeni pazar olarak Amerika da büyük fırsatlar sunuyor. Özellikle buraya ticari araç ihracatıyla başlayan faaliyetler hızla gelişiyor. Geçen yıl yüzde 65 artışla ihracatımızı 780 milyon dolara yükselttik. Rusya pazarında kaybettiklerimizi buradan yeniden kazandık. Gözümüz yeni dünyada. Bu yıl da çifte haneli büyüme bekliyoruz." Yan sanayi ihracatı 2015'te yüzde 9 gerilemeyle 8 milyar 566 milyon dolar gerçekleşti. Buna rağmen, yan sanayinin toplam ihracattaki payı yüzde 40 oldu.

EN İYİ MÜŞTERİ ALMANYA

Türk otomotiv endüstrisinin en iyi müşterisi Almanya oldu. Geçen yıl Almanya'ya yapılan ihracat yüzde 10 kayıpla 3 milyar 295 milyon dolar olarak gerçekleşti. Almanya'yı 2 milyar 657 milyon dolarlık ihracatla Birleşik Krallık ve 2 milyar 110 milyon dolarlık ihracatla Fransa izledi.

İNOVASYONA DESTEK
Otomotiv endüstrisinde katma değeri yükseltebilmek için Ar-Ge, tasarım ve inovasyona büyük önem verdiklerini de ifade eden Sabuncu, bu yıl 5'inci kez düzenleyecekleri Ar-Ge Proje Pazarı ve Komponent Tasarım Yarışması'nı 5-6 Mayıs'ta TÜBİTAK MAM işbirliğiyle gerçekleştireceklerini belirtti.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA