YAZARA MAİL GÖNDER New York'ta çılgın bir Türk

YAZARLAR

Anadolu'ya has kumaşları modern tasarımlarla buluşturan Türk Armaggan markasının New York serüveni başladı. Dünyaca ünlü 5'inci Cadde'deki Bene Rialto'da ürünlerini satmaya başlayan markanın bu yıl rotasında Londra ve Dubai de var

Forbes Dergisi'nin 'ilk 100 işadamı' sıralamasında yer alan Yalçın Ayaslı, NASA'ya ve Boeing'e patent satan bir mühendis. Birikimlerini Türkiye'de değerlendirmeyi seçmiş. 5 yıl önce Nuruosmaniye ve Nişantaşı'nda 7 katlı bir binada hizmet veren tasarım markası Armaggan'ı yaratmış. Marka önümüzdeki günlerde Süleyman Nazif'te yeni yerinde hizmet verecek. Ama bununla da kalmayacağa benziyor. Marka, dünyanın en lüks caddesi New York 5'inci Cadde'de dünya markalarıyla komşu Bene Rialto'da satılmaya başlandı. New York'tan sonra sırada Londra ve Dubai var. Armaggan'ın Genel Müdürü Ebru Karaçam'la bir araya geldik.

ABD maceranız nasıl başladı?
Müşterilerimizin yüzde 22'sini Amerikalılar oluşturuyor. Onu yüzde 15 ile Japonlar takip ediyor. Bunu görünce, 2014 başında ABD'de şirket kurduk. Aralık 2014'te Bene Rialto'ya girdik.

Bene Rialto nasıl bir mağaza?
Lüks segmente hitap ediyor. 3 katta perakende, birer katta da galeri ve ev eşyaları var. İlk üç katta deri, aksesuvar, ayakkabı, çanta, giysi satılıyor.

Başka Türk markası var mı?
Hayır, tekiz. Şu anda sadece aksesuvar, çanta, kartvizitliklerden oluşan deri koleksiyonumuz orada. Bu hafta tekstil koleksiyonumuzu da sokacağız, özellikle ev tekstili.

Bundan sonraki plan nedir?
Londra ve Dubai'de görüşmelerimiz tamamlanmak üzere... Bu yıl olacak, henüz imza atmadık.

Hedefiniz?
Biz herkesin ulaşabileceği lüks marka olmak istiyoruz. O yüzden bu yıl ilk defa online satışa da başlayacağız, yatırım yapıyoruz.

Türkiye'nin yerel bölgelerinde kadınlara butik ürünler ürettirip, istihdam sağlıyorsunuz...
Evet... Lokal işgücü ve kaynakları kullanan bir markayız. Butik üretim yapıyoruz. Günümüzde unutulmaya yüz tutmuş teknikleri ve işçilikleri modern tasarımlarla birleştirip insanlara hediye ediyoruz. Türkiye'de öyle güzel değerler var ki... Mesela, kilimleri 24 şehirde 200'den fazla ev kadınına yaptırıyoruz. Oralarda istihdam sağlıyoruz.

ANADOLU'YA DOKUNUYOR
Armaggan Anadolu'ya has kumaşları, yörelerinin geleneksel teknikleriyle üretiyor. Örneğin; el tezgahlarında dokunan Kastamonu'nun geleneksel kumaşı 'Selalmaz', Manisa'nın dokuması 'Hoşgör' yeniden yorumlanarak, ipek fular ve giysiye dönüştürülüyor. Dış giysiler ve çantada 'Sadakor' ve 'Siirt battaniyesi' gibi tarihsel ve yerel kumaşlar kullanılıyor. Marka, 25 ilde 300'e yakın ev kadınıyla çalışılarak 300 bin metre iğne oyasını aşan, 700'den farklı yorumda oya üretiyor.

BU YIL 2014'TEN DAHA İYİ OLACAK

ABD'liler Türkiye'yi nasıl görüyor?
Amerikalılar için İstanbul çok değerli. Dolayısıyla buradan çıkan marka da çok değerli. Bu, son yıllarda Türkiye'nin başarılı ekonomi politikasıyla gelişti. ABD'liler için Bodrum'da Mavi Tur tatili ilk 10 seçenekten biri oldu. Katıldığım toplantılarda, 2015'in 2014'den daha iyi geçeceği söyleniyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.