YAZARA MAİL GÖNDER Kiğılı rotasını Çin'e kırdı

YAZARLAR

2014'te yüzde 22 büyüyen Kiğılı, bu yıl gözünü yurtdışına dikti. Çin'de iki olan mağaza sayısını yıl sonunda dörde çıkarmayı planladıklarını söyleyen CEO Suerdem, "300 milyon zenginin yaşadığı Çin, bizim için çok cazip bir pazar" dedi

Türkiye'de erkek giyim sektöründe rekabet artarken fiyatların sabit kalması, kârlılığı düşürdü. Bu durumu artıya geçirmek isteyen sektör oyuncuları, gözünü alternatif pazarlara dikti. Erkek giyim sektörünün önde gelen isimlerinden Kiğılı 2014 yılını yüzde 22'ye yakın bir büyümeyle kapatsa da rotasını büyük bir potansiyelin olduğu Çin'e çevirdi. Şirketin CEO'su Hilal Suerdem, Türkiye'de 225 mağazayla hizmet verdiklerini belirterek, "Son bir yıldır yurtdışı yatırımlarımıza ağırlık verdik. 300 milyon zenginin yaşadığı Çin'i rotamıza aldık" dedi. Son dönemde klasik çizginin dışına çıkarak gençler için özel bir koleksiyon sunduklarını belirten Suerdem ile yeni yatırım planlarını ve sektörü konuştuk.

Yurtdışı yatırımlarınız nasıl şekilleniyor?
Yurtdışında 16 tanesi Kiğılı Corner olmak üzere 21 mağazamız bulunuyor. Bu yıl Çin'de iki yeni mağaza açmayı planlıyoruz. Bu ülkenin potansiyeli hem bizim hem de sektörümüz için cazibesini koruyor.

HEDEF YÜZDE 20 BÜYÜME

Çin'de ilk mağazanızı açtığınız günden bugüne ne kadarlık ciro yaptınız?
Yaklaşık 2 yıldır Çin pazarındayız. İlk mağazamızı Guangzhou'da açtık. İkincisini ay başında Pekin'de açtık. 3 milyon doların üzerinde ciro yaptık. İyi bir fizibilite çalışması, doğru bir strateji ve iş ortağıyla bu pazara girdik. 2 ay içinde Şanghay'da üçüncü mağazamızı açacağız. Yıl sonunda ise Çin'de 4 mağazaya ulaşmış olacağız. Çünkü bu ülkede yabancı markalara çok büyük bir ilgi var.

Bu yıl için hedefleriniz neler?
2015'te Türkiye'de yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz. Markamıza yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Son dönemde klasik Kiğılı çizgisinin dışına çıktık. Dinamik, genç ve modern koleksiyonlarımız markamıza ilgiyi 25 yaşına kadar indirdi. Çalışan, rahatlığının yanı sıra şık olmayı hedefleyen, genç bir takipçi kitlemiz oluştu. Bu da bize daha yaratıcı ve araştırmacı olma fırsatı verdi.

2015 SİYASİ VE EKONOMİK OLARAK DAHA İYİ OLACAK

2015'te Türkiye ekonomisini neler bekliyor?
2015'te siyasi ve ekonomik olarak ülkemizin daha iyiye gideceğini inanıyorum. Moda perakendesinde teknolojik yapıların geliştiği ve müşteri memnuniyetinin ön planda olacağı bir döneme gireceğiz. Bu yıl BMD üyesi markaların yurtdışındaki satış noktalarının 3 bin 750'ye ulaşacağı öngörülüyor. Gelecek 10 yılda Türk markalarının yükselişine tanık olacağız. Biz hazır giyimcilerin 2023 hedefi 50 milyar dolar. Bugün 20 milyar dolara ulaştık. 2023 hedeflerine en yakın sektör hazır giyim.

ÖZEL DİKİM MAĞAZALARINA BÜYÜK İLGİ VAR

Geçen yıl, Abdullah Kiğılı Exclusive Cut mağazalarınızı açtınız. Nasıl gidiyor?
Daha önce sadece tanıdıklarımız ve belli müşterilerimize özel dikim hizmeti veriyorduk. Gördüğümüz yoğun ilgi sonucu 2014'te mağazalaştık. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Adana ve Gaziantep'te toplam 14 mağazada hizmet veriyoruz. Müşterilerimiz tarafından seçilen kumaş, yaka, manşet, düğme ve dikim detayları usta terzilerimiz tarafından özel dikim gömleklere dönüştürüyor. İlgi oldukça yüksek. Ayda ortalama 160 gömlek dikiliyor.

Bu mağazalar daha çok kimler tarafından tercih ediliyor?
Başta iş adamları olmak üzere düğün ve mezuniyet dönemlerinde özel dikim gömlelere büyük ilgi var. Ayrıca standart dışında ölçülere sahip kişiler tarafından da tercih ediliyor. Söz konusu gömlek olduğunda kişiselleştirme büyük önem taşıyor. Manşet ve yakaya işlenen isim baş harfleri ve yaka içine işlenen özel mesajlar da fazlaca tercih ediliyor.

'GENÇ BİR EKİPLE ÇALIŞIYORUZ'
Yeni koleksiyonda genç bir ekiple çalıştıklarını ifade eden Hilal Suerdem, "Yenilikçi bakış açılarını trendleri araştırarak, dünyanın dört bir yanındaki fuarları ve tedarikçileri gezerek pekiştiriyorlar. İşte ve günlük yaşamda rahat kullanılacak malzemeler üzerinde çalışıyorlar. Bu genç ekip Kiğılı'ya farklı bir çizgi kattı" dedi.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.