YAZARA MAİL GÖNDER Do&Co'ya ayda 3 ton ürün verecek

YAZARLAR

Annesinin tedavi sürecinde sağlıklı beslenme konularına yoğunlaşan Işıl Tan, doğal ürünler markası 'Hatice Teyze'yi kurdu. Do&Co'ya ayda 3 ton ürün vermeye hazırlanan Tan, bu girişimiyle dünyaya açıldı

Bu girişimci bir kadının başarı öyküsü... "En fazla 8 ay ömrü var" dedikleri annesini doğal ürünler ve eşek sütüyle besleyip 5.5 yıl yaşatan Işıl Tan, o öldükten sonra Bodrum'a yerleşti ve doğal ürünler markası 'Hatice Teyze'yi kurdu. Tan, 300 çeşit ürün hazırlıyor. Markasıyla dünya devi Do&Co'ya ayda 3 ton ürün satmaya hazırlanıyor.

2 yıl önce bu işe başladığınızda günde ne kadar ürün satıyordunuz? Bugün durum nedir?
Dükkân ile web sitemizdeki satışın paralel gittiği ya da ters orantılı olduğu zamanlar var. Yazın paralel giderken, kışın ayrışabiliyor. Bu seneki hedefimiz ciromuzu yüzde 60 artırmaktı. Bu doğrultuda ilerliyoruz. Önümüzdeki yıllar için yapacağımız projeksiyonu da bu sınırlarda tutmak niyetindeyiz.

Günlük satışınız ne kadar?
Henüz satış-ciro odaklı bir noktada değiliz. Ürün çeşitliliğimiz, tedarik sürecimiz, paketleme, depolama ve saklama süreçlerimizdeki Ar-Ge çalışmalarımız çok hızlı. Şu anda tüm bu süreçlerin temelini oturtmaya çalışıyoruz. Bu nedenle odaklandığımız nokta cirodan çok ürün, tedarik ve kargo sürecinin beğenisinde belli bir oranı yakalamak. Sıfır hataya yaklaşıp, ciro hedefini bunun üzerine koymak istiyoruz. Mütevazı fakat ümit verici bir ciromuz var.

ÜRETİCİLERİN HEPSİ KADIN

Ürünler nerede hazırlanıyor?
Ürünlerimizin bir kısmı Bodrum'da bir kısmı da kendi yörelerinde hazırlanıyor. Hepsi bizzat dahil olduğum, denetlediğim ve üreticiyle beraber geliştirdiğimiz süreçler. Geleneksel yöntemler önemli ama bu her zaman hijyenik ve sağlıklı oldukları anlamına gelmiyor. Bu nedenle biz gelenekselin tadını sağlıklı ve hijyenik yöntemlerle birleştirmeye çalışıyoruz. Şu anda Trakya, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Akdeniz ve Ege'de üreticilerimiz var. Bir tek Karadeniz kaldı. Pekmezlerimiz Elazığ'da, tarhanamız Uşak'ta yapılıyor. En genç arkadaşım 70 yaşında... Tedarikçi ve üreticilerimizin hemen hemen hepsi kadın.

Do&Co'ya da ürün vermeye başladınız. Bu durumda Lufthansa, British Airways ve THY ile dünyaya da açılmış olacaksınız...
Do&Co endüstriyel mutfaktan uzak duran bir yapı oluşturdu. İnsan hayrete düşüyor ama binlerce dolmayı her gün ellerinde saran bir üretim süreçleri var. Butik, özenli ve iddialı. Sloganlarımızın aynı oluşu ve Do&Co'nun yerel üreticiyi destekleme politikası bizi buluşturdu. Şimdilik ayda 1.5 ton ürün veriyoruz. Yakında 3 tona çıkıyoruz.

Kaç kalem ürününüz var?
Mevsimlik olarak raflarımızdaki ürün çeşitleri değişiyor. Ortalamada 300 ürünü geçtiğimizi söyleyebilirim.

Çoğumuz hangi ürünler organik, hangileri doğal bilemiyoruz...
Doğal ürün kullanımı çok popüler ama bunun magazinden ziyade bilinç ve yaşam tarzı haline gelmesi için önümüzde hâlâ uzun bir yol var. Organik ürünlerin belli sertifikaları olması gerekiyor. Doğal tarım ürünleri ise yetiştirilme ve varsa üretim sürecinde doğasından uzaklaşmadan, özen ve kararlılıkla, belli kuralların takip edilmesiyle oluşturuluyor.

İnsanların ilgisi nasıl?
Aslında birkaç tür müşteri grubu var. Bilenler, uzmanlar, mucize bekleyenler, anneler gibi... Bilenler için söyleyecek sözümüz yok. Onlardan pek çok şey öğreniyoruz. Biz onları onlar da bizi geliştiriyor.

EŞEK SÜTÜ CİLDİ GENÇLEŞTİRİYOR

Eşek sütü sabunu çok merak uyandıran ürün. Köylülerden güçlükle tedarik edilen eşek sütünden üretiliyor. "Ben eşek sütünün önemini ilk olarak annemin rahatsızlığı sırasında öğrendim ve Fransa'daki bir çiftlikten getirtiyordum" diyen Tan, eşek sütü sabununun faydalarını şöyle özetliyor: "Eşek sütünde E vitamini, çok yüksek miktarda amino asit, vitamin A, B1, B6, C, D , E mineralleri bulunuyor. Bu sabun bebek gibi bir cilde kavuşmanıza yardımcı oluyor."

7 YIL BOYUNCA ARAŞTIRDIM

Markanın Bebek'ten Bodrum'a uzanan kuruluş hikâyesini sizden dinleyebilir miyiz?
Bu aslında bir yolculuk değil büyüme hali. Doğal yaşam ve sağlıklı beslenme alanına yoğunlaştıkça profesyonel iş hayatındaki tatillerimi bu konuları araştırmaya yönelik gezilere çevirdim. İtalya, İspanya, Yunanistan ve Türkiye'yi kapsayan 7 senelik bir araştırma ve eğitim sürecine başladım. Uzmanından ve yerinde görüp öğrenerek geçirdiğim bu süreç sonucunda, kendi coğrafyamızda, modern donanım ve teknikleri geleneksel yöntemlerle birleştirerek üretim yapma kararı aldım ve tüm enerjimi ürünlerimi geliştirmeye adadım. Bu süreçte de uzun yıllar marka danışmanlığı yaptığım iş hayatımı geride bırakarak, Bodrum'a yerleştim ve kendime 'yemyeşil' bir hayat kurdum.

İHTİYACA GÖRE ÖZEL TEDARİK

Hedefiniz nedir?
Aslında gayem farklı coğrafyaların en lezzetli malzemelerini ulaşılabilir kılıp her mutfağa sokmak. Sağlıklı beslenme ve lezzetten uzak kalmak istemeyen ailelerin, doğal ürün arayışında olan kurumsal firmaların da alışveriş partneri gibi çalışıyorum. Yani ihtiyaçlara göre tedarik sürecini özelleştirebiliyorum. Bu da hem aileler hem de firmalar için kendilerine özel bir tedarikçi anlamına geliyor. Geçen yıl her yere ulaşabilelim, her yerden de ulaşılabilir olalım diye online bir alışveriş sitesi kurduk.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.