Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
Gazipaşa Havalimanı'na yolcu uçakları inip kalkmaya başladı. İlk uçuşu, birkaç gün önce, Boeing 737-800'le Corendon havayolları gerçekleştirdi. Corendon bi Türk havacılık şirketi, uçağı kullanan pilotlar da Türk.
Dikkatimi çeken, pilotların tekerlekler yere değdikten sonra gazetecilere "...Bu havaalanına uçacak kaptanlar, mutlaka simulatör eğitimi yapmalı!" demeleri oldu. Bunu bi yerde normal karşılamak gerek; çünkü Gazipaşa Havaalanı'nın "Riskli bi alan" olduğunu herhalde Ağrı Dağı'ndaki çoban bile duymuştur.. Ve ondandır ki yıllardır büyük uçaklar için trafiğe açılamıyordu.
Şimdi yetkililer havaalanına yerleştirilen yeni aletlerle güvenliğin tam sağlandığını, 180 kişilik uçakların güvenle inip kalkabileceğini söylüyorlar. Ama ufak bi pürüz var.. Herhangi bi nedenden dolayı, deniz yönünden gelen büyük gövdeli uçağın, "pas geçmeye" mecbur kalması durumunda, karşı dağa çakılıp kalabileceği söyleniyor.. Yani indi indi yoksa felaket!
Ben bunun doğru olup olmadığını bir kaptan pilot arkadaşıma sordum "Doğrudur!" dedi. Ondan, Corendon'un kaptanları "Buraya uçacak olanlar mutlaka önce bilgisayarda defalarca inmeli, yani simulatör eğitimi yapmalı" diyorlar. Ben gene kaptan pilot arkadaşıma "Simulatör bu işi çözer mi?" diye sordum.. Cevabı "Bana göre çözmez, sol koltukta mutlaka bu havaalanını bilen tecrübeli bir pilotun oturması lazım" oldu.
Gazipaşa'da İLS cihazı var. Ama henüz kullanılmıyor. Teknik açıdan hazır olmadığı için mi kullanılamıyor, yoksa çevredeki dağların konumu mu bunu engelliyor bilemiyorum. THY'nin şimdiye kadar yaptığı 24 uçak kazasının önemli bir bölümünde, bu sistemin olmamasının büyük rol oynadığını hatırlatayım. Biliyorsun İLS sistemleri pilotlara piste "Hassas yaklaşma" kolaylığı sağlar. Ayrıca bir uçak bu sistemle otomatik pilota bağlı, kalkıp inebilir. Gazipaşa'da, ki bu yıl binlerce turist bekleniyor, İLS şimdilik devre dışı!
Kısacası Abuzittincim, bu örnekte de gördüğümüz gibi, havacılığımız Allah'a emanet!. Acaba diyorum, kamyonlarda olduğu gibi, uçakların üzerine de "Allah Korusun" diye yazılsa bi işe yarar mı?
Abuzittincim, yanlış anlaşılmasın, bu havaalanında illa da bi facia yaşanacak demiyorum. Başta turizm her şey tersine döner. Yeterli güvenlik yok diyorum. Riskli bi havaalanı diyorum. Sen de diyeceksin ki "Memleketin neresinde, risksiz bi köşe, tam güvenlikli yer var.."
Haklısın! Geçen hafta, gazeteler pek ilgilenmedi galiba, Ankara'da Eryaman semtinde, sabah jogging yapmak için evinden çıkan bi İran uyruklu şahıs (Majit Yakyahani) başıboş gezen köpeklerin saldırısına uğrayıp öldü. Bu Türkiye'nin başkenti Ankara'da oluyor! Faciaya bak birader.
Çevre güvenliği sağlamakla sorumlu kişilerin başı, Ana Kent Belediye Başkanı, bilgisayardan, hangi mitinge kaç kişi katılmış diye kelle saymakla meşgul olduğundan Ankara adeta sahipsiz kardeşim. Şu köpek olayı, yanı başımızdaki Atina'da olsaydı yaşanacakları düşünebiliyor musun?
Münasip yerlerinden öperim.
Kardeşin Güneş.
tecelligunes@yahoo.com.tr

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA