O küçük hediyeye mani olan kıskaç makineleri aslında tamamen kandırmacaymış. İşte makinenin içerisindeki düzeneğin sırrı...
Tarihçi Phil Writer, bu tarz aletlerin kullanım kılavuzlarını incelemiş ve oldukça şaşırtıcı bir şey keşfetmiş. Şöyle ki; bu tarz makineler sadece kar ettikten sonra bizlere o 'kazandığımızı' zannettiğimiz oyuncakları veriyor.
Zira bu oyunu art arda 21 kere oynasanız bile ne zaman kazanacağınız garanti değil. Çünkü bu güç rastgele veriliyor.
Yazılım öyle bir programlanmış ki, bizi kazanabileceğimize inandırıp sonra kaybettirerek bir kez daha denememizi sağlıyor.
Eğer insan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu?
İnsan vücudu geçirdiği trafik kazalarından sonra kendi kendini koruyabilmek için evrimleşseydi ne olurdu?' sorusundan yola çıkan sanatçı Patricia Piccinini ilginç bir çalışmaya imza attı.
Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor.
Piccini, 'Graham' adını verdiği projesi için kaza travmalarında uzmanlaşmış cerrahlarla çalıştı. İnsan bedeni yalnızca kendi hızında gerçekleşen kazalara direnç gösterebiliyor.
Piccini'nin çalışmalarına göre çarpma sırasında beynin zarar görmemesi için kask gibi evrimleşmiş bir kafası, epey kalın bir boynu, iç organları koruyabilmek için dışarı çıkmış ve airbag görevi görebilen göğüs kafesi gibi fiziksel özelliklere sahip olunması gerekiyor.
Avustralya Trafik Kazaları Komisyonu; Graham'ı 'yollarda hayatta kalma şansı olan tek insan' olarak tanımlıyor.
Bir tarafı sadece kurşun kalemle yazılanları silerken, diğer tarafı sadece tükenmez kalemle yazılan yazıları siliyor.
KALKIŞ VE İNİŞ ESNASINDA KABİN IŞIKLARI NEDEN SÖNDÜRÜLÜR?
Bu işlemin amacı, ışıklar kısıldığında hem yolcuların, hem de uçuş mürettebatının görme duyularının karanlığa uyum sağlayacak şekilde ayarlanmasıdır.
Tabii ki bu, tamamen bir güvenlik önlemi olarak gerçekleştiriliyor. Çünkü herkes bu sırada zeminde yanan zayıf ışıkları görmek zorundadır. Genelde iniş ve kalkış esnasında acil bir durum oluşma riski arttığı için, herkesin bu ışıkları izleyebilecek ve eğer bir tehlike sinyali verilirse, sinyali takip edebilecek durumda olması çok önemli.
Fakat yolcuların tepede bulunan okuma ışıklarını kapatmaları gerekmez. Bu ışıklar oldukça kısık düzeyde aydınlatma verdikleri için görüş kabiliyetlerini azaltacak oranda görsel bir yanılgı yaratamazlar. Ayrıca kabin ışıklarının kapatılmasının bir diğer faydası da, bu şekilde uygulandığında iniş ve kalkış sırasında artan elektrik yükünü azaltıyor olmasıdır.