Okurumuz Ali Can Alkış'ın tepki mesajı bir uyarı ve bir de şikâyet içeriyor.
Uyarı internet sitesiyle, şikâyet ise dış haberler servisi imzalı 17 Eylül tarihli bir haber ile ilgili.
Uyarı bölümü şöyle:
"İnternet üzerinde herhangi bir haberinizi açtığımızda editore e-posta linki de koyulmuş. Bu ilgili bir okur için oldukça iyi. En azından bu haberle ilgili herhangi bir şey düşündüğümüzde editöre ulaşabileceğimiz fikrini bana veriyordu. Bugün o linki kullanma gereği duydum, yazımı yazdım, gerekli verileri girdim (isim, mail adresim..) ardından gönder butonuna bastım. Gittiğini düşündüm fakat iki saniye kadar geçmedi bir uyarı geldi, "Bir hata oluştu, tekrar deneyin." Ben de defalarca denedim ama hiçbir şekilde işe yaramadı. Gördüm ki Sabah gazetesinde editöre ulaşmak bir butona basmak kadar kolay değilmiş. Onun ardından size yazmaya karar verdim. Editöre ulaşabilseydim bu yazdığım metin bir şikâyet metni olmayacak sadece bir öneri ya da uyarı metni olacaktı. Fakat ulaşamadığımı görünce hem bir şikâyet hem de bir öneri metni oldu."
Gelelim şikâyete neden olan habere:
"Gazetenizden 'Yahudi yıldızlar boykotta' başlıklı bir haber ilgimi çekti ve okudum. Haberde aralarında Jerry Seinfeld ve Natalie Portman'ın da bulunduğu birkaç Yahudi Hollywood yıldızının Toronto Film Festivali'ni boykot ettiği yazıyordu. Açıkçası bu haberi ilk önce sizden okudum ve ardından merak edip protestoya başka kimler katılmış diye araştırdım. Fakat gördüm ki; sizin Festival'i protesto ettiğini söylediğiniz Jerry Seinfeld ve Natalie Portman protesto eden grubun içinde değiller. Ve hatta bu iki isim festivali protesto eden gruba karşı çıkan diğer grupta yer alıyorlar. Bu karşı grup festivalde yer alan İsrail içerikli filmleri savunuyor, festivale karşı yapılan protestoyu eleştiriyor. Hatta öyle ki; kendileri L.A. Times'ta festivali destekler bir mektup bile yayınlamışlar. Ben hem L.A. Times'ta çıkan bu mektubun orjinal içerigini okudum ve yine başka başka İngilizce kaynaklı sitelerden haberi inceledim. Söylemek isterim ki; sizin haberi tekrar inceleyerek yeniden bir düzeltme haberi yapmanız doğru olacaktır. Dış haberler servisinde yapılan bir çeviri hatası olduğu aşikâr."
Okurumuz şikâyetinde haklı.
Guardian, Haaretz ve LA Times gibi gazeteler gelişmeyi izlemiş. Bir grup sinemacı boykot ilan ederken bir diğer grup boykota karşı çıkmış. SABAH'ın haberinde adı geçenler boykota karşı çıkanlar. Ama haber aksini söylüyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN