Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Vegan deriler altın çağını yaşıyor

Meksikalı iki girişimci Adrian ve Marte, Nopal kaktüsünden "Desserto" adlı vegan deri yaratarak önemli bir başarıya imza attılar. Bu çığır açan malzeme, hayvanlara veya çevreye zarar vermemekle birlikte geleneksel hayvan derisiyle ilginç bir benzerlik de taşıyor. İkili bu buluş ile 1 milyar hayvanın moda için katledilmesine de engel olmuş oluyor.



Süreç, organik olarak yetiştirilen kaktüs bitkilerinin yapraklarının hasat edilmesini, titizlikle temizlenmesini, ezilmesini ve ardından üç gün güneşte kurutma sürecini içeriyor. Daha sonra, kurutulmuş yapraklar işleniyor, ince bir toz halinde öğütülüyor. Ardından bu yenilikçi deriyi üretmek için patentli ve özel bir formülle karıştırılıyor.



ZEYTİN MUCİZESİ
Kaktüs derisi demişken diğer sürdürülebilir deri çeşitlerine değinmezsem olmaz. Örneğin elma derisi ülkemizde sıkça kullanılan vegan derilere güzel bir alternatif. Mantar derisi de sürdürülebilir derilere önemli bir örnek. Özellikle ünlü moda markaları vegan ürünler üretmek için bu deriyi kullanıyor. Stella McCartney ve Hermes mantar derisi kullanan en bilindik markalardan. Birçok lüks moda markasını bünyesinde bulunduran Kering Grup, bünyesindeki tüm markaları mantar derisi kullanmaya teşvik ettiğini de söylemişti. Vegan deri örneği ise ülkemizde de önemli pazara sahip olan zeytinden üretiliyor. Zeytin için 'derinin geleceği' de deniyor. Hatta ülkemizde bir üniversitede geçtiğimiz yıl zeytin posasından deri üretimi çalışması gerçekleştirilmiş. Zeytin derisi üretimi yapan Türk üretici firmalar da mevcut. Zeytin cenneti bir ülke olarak derinin geleceğine yön veriyor olmak sevindirici bir gelişme. Nihayetinde moda ve tekstil dünyasında en güzel kaynak doğanın ta kendisi. Hayvan derilerinin kullanılmasına ihtiyaç yok. Doğru tasarımlar doğru ham maddelerle birleştiğinde modayı gerçek anlamda sürdürülebilir ve şık kılmak pekala mümkün.




DİKKAT ÇEKEN SAHNE KOSTÜMLERİ
Geçtiğimiz hafta giymiş oldukları sahne kostümleriyle dikkatimi çeken iki isim oldu. İlki Kuşadası'nda konser veren Hadise. Valentino kostümü sırf bir Valentino giymiş olmak için giymiş. Şortu görülmediği için tam bir "pandemi dönemi zoom toplantı kombini" görüntüsünden kaçamamış. Çorap seçimi ve çorabının rengi de yanlış. Beyonce, Taylor Swift, Madonna, Dua Lipa gibi dünya yıldızları dahil birçok sanatçı sahnede çorap tercih eder. Fakat amaç varolan güzelliği ortaya çıkarmak içindir. Maskelemek ve görüntüyü baltalamak için değildir.



Valentino'dan gömlek&kravat ikilisini Leonie Hanne ve Lena Perminova gibi trend önderi sosyal medya isimleri de tercih etti. Keşke önündeki başarılı örneklere göz atıp benzer bir görünümle sahneye çıkmayı tercih etseymiş. Bir diğer isim de Türk müziğinin genç yıldızlarından Melike Şahin oldu. Hafta boyunca iki Hakan Yıldırım görünümüyle dikkat çekti. İlk giydiği tasarımı çok daha başarılı buldum. Kesinlikle Harbiye Açık Hava Sahnesi'ne yakışır bir seçim olmuş. Her şeyden önce özel dikim bir çalışma ve emek var. Askıdan alıp üzerine geçirmemiş. Şahin'in ilk radarıma girişi bir derginin verdiği "Yılın Stil Sahibi Müzisyeni" ödülünü almasıyla oldu. Bu ödülden önce stil namına kendisinde hiç bir şey görememiştim. Ama ödül sonrası ödülün hakkını vermek için çaba göstermesi de takdire şayan. Umarım hep bu çizgide ve özende devam eder.

İLK HEYECAN VE EN HAVALI DÖNÜŞ
Gucci'nin yeni kreatif direktörü Sabato De Sarno'nun ilk kampanyasından görseller geldi. Mücevher kampanyasında markanın Tom Ford'lu zamanlarından en flaş modelin yani Daria Werbowy'nin görülmesi heyecan yarattı. Daria, bu kampanya ile havalı bir dönüş de yapmış oldu. David Sims tarafından Chateau Marmont'ta çekilen kampanya Sabato ve Daria'nın çok yakın zamanlarda başlayan kariyerlerini de kutluyor.



Sabato kariyerine 2003'te Prada'da başlıyor, Daria'nın ise Gucci ile yolu 2004'te Tom Ford döneminde kesişiyor. İkilinin tanışması da 2005 yılındaki bir Prada defilesinde oluyor. Sabato tanıştıkları gün çekildikleri fotoğrafı da sosyal medya hesabında paylaşmış. Sabato De Sarno bu kampanyasıyla Gucci hakkındaki vizyonundan ufak da olsa ipucu, Milano Moda Haftası'nda gerçekleşecek ilk defilesi için minik bir önizleme de vermiş oluyor.

PETA ISRARINDAN VAZGEÇMİYOR
PETA (Hayvanlara Etik Muamele İçin Mücadele Edenler Derneği) ünlü yıldız Jane Birkin'in 16 Temmuz 2023'te vefatının ardından Birkin'i onurlandırmak için Hermès markasına timsah derisinden yapılan Birkin çantaları üretmeyi bırakmalı çağrısında bulundu. Jane Birkin, Hermes için oldukça önemli bir isimdir. Markanın Birkin model çantasına ilham olan ve adını veren kişidir.



Uzun yıllar evvel markanın başkanı Jean Louis Dumas ile bir uçuşta denk gelmişler ve uçuş esnasında bu ikonik çantanın tasarımına birlikte karar vermişlerdi. Birkaç yıl önce Jane Birkin, Teksas'taki bir çiftlikte timsahlara yapılan zalimce muameleyi anlatan bir videoyu izledikten sonra Hermes'ten timsah derisi çantalardan kendi adının çıkarılmasını istemişti. İsteğin ardından Hermès ile bir anlaşmaya varmış ve marka, videonun münferit bir olayı açığa çıkardığını söyleyerek araştırma sözü vermişti. Fakat yine de Birkin adı ve timsah derisi kullanılmaya devam edildi. PETA da bu olaya dayanarak artık Jane Birkin'i onurlandırmanın ve isteğine yönelik bir şey yapmanın zamanı geldi diyor.

PARFÜM MARKASININ YENİ YÜZÜ BUTLER
YSL Beauty, yeni parfümü MYSLF'in global elçisinin oyuncu Austin Butler olduğunu duyurdu ve birbirinden şahane kampanya görsellerine de kavuşmuş olduk. Parfümün isim hikayesi çok hoşuma gitti. Mösyö Saint Laurent'ın şu sözünden yola çıkarak tasarlanmış: "Hayattaki en önemli karşılaşmanın kendimle karşılaşmak olduğunu anladım."



Kendine sahip olma kavramı, yeni kokunun adı olan MYSLF için sıçrama tahtası olmuş. İsim "MY YSL" (Benim YSL'im) kavramını geçirdiği gibi ayrıca Z kuşağı bakış açısıyla eril için "m" dişil için de "f" harflerini başında ve sonunda bulunduruyor. Markanın 2017'den beri ilk yeni erkek kokusu olan bu kokuyla, uzun zamandır parfüm sektöründen uzak kaldıkları için Z kuşağını da bu stratejiyle yakalamayı planlıyorlar. Eski toksik maskülenlik kavramlarını bir kenara koyup bugünün 'erkek olmak' kavramını ele alarak bir bakış açısı yakalıyorlar ve 'kendin olmak' ile bağdaştırıyorlar. Parfümün notalarına gelecek olursak narenciye, odunsu kehribar gibi aromaların bir karışımını ve portakal çiçeği notasını içeriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA