Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

İkonlar savaşı

Moda dergilerinin eylül sayıları, en flaş kapak çalışmalarının yapıldığı, yeni sezon koleksiyonlarının ön plana çıktığı, reklam gelirlerinin de zirveye çıktığı en kritik, en önemli sayılardır. Bu sayılar, moda endüstrisinin dönüşümünü yansıtarak okuyucuları güncel tarzlarla buluşturmayı amaçlar ve okuyucuları yılın dördüncü çeyreğine, yani satışların zirve yaptığı çeyreğe hazırlar.
Vogue yıllar sonra eylül sayısı için gösterişli bir hamle yaparak hem Amerikan hem İngiliz edisyonlarının eylül sayısı kapaklarında tüm zamanların en iyi modelleri; Linda Evangelista, Cindy Crawford, Christy Turlington ve Naomi Campbell'e yer verdi. Efsane dörtlü Vogue kapağına en son 1990 yılında yani 33 sene önce ocak sayısında çıkmıştı.
O zaman aralarında dönemin en ünlü modellerinden Tatjana Patitz de vardı ama maalesef bu sene başında Patitz göğüs kanseri nedeniyle vefat etti.
Bu sayı Vogue Global Editoryal Direktörü Anna Wintour ve İngiliz Vogue Genel Yayın Yönetmeni Edward Enninful'un ortak ilhamlarından doğan bir çalışma olmuş.



Edward Enninful, önümüzdeki yıl Vogue'da küresel danışmanlık rolüne geçiş yapacak. O nedenle Enninful, İngiliz Vogue'da son sayılarını çıkarırken, dergideki son eylül sayısının da ikonik olmasını ve modayı tanımlayan dört kadının merkezinde olmasını istemiş. İkonlar bir araya gelince de iki derginin kapağında yer vermek istemişler.
İşin en ilginç yanı ise şimdi geliyor.
Harper's Bazaar dergisi de eylül sayısını "İkonlar Sayısı" şeklinde tanımlayarak üç farklı kapak yıldızıyla yayımladı. Vogue'un aksine zamansız isimler yerine popüler kültürün üç farklı sektörden sevilen isimleri; model Kendall Jenner, rap yıldızı Doja Cat ve aktör Paul Mescal'ı ikon olarak tanımlamış.
Farkına varmadan 2 büyük moda dergisi bir anda ikonlar rekabetinin içine çekilmiş oldu. Bir yanda Vogue'un 'ağır topları' gerçek ikonlar, diğer tarafta ise yeni jenerasyondan ikon adayların karşı karşıya gelmesi moda severlere tatlı bir heyecan yaşattı. Moda sayfaları karşılaştırmalı postlar yaptı, yorumlar coştu sonuçta elde edilen etkileşimle kazanan bütün ikonlar oldu.

EN SANATSAL KAMPANYA
Floransa'da dünyanın en önemli eserlerinin sergilendiği sanat müzesi Uffizi Galeri, Ferragamo'nun New Renaissance (Yeniden Doğuş) isimli Sonbahar 2023 kampanyasına muhteşem bir ev sahipliği yapıyor. Geçtiğimiz sene Salvatore Ferragamo'dan Salvatore ismini kaldırarak sadece Ferragamo olarak yeniden markalaşan marka, bu kampanyasında zanaatkarlık ve yaratıcılık yolculuğuna başladıkları şehir olan Floransa ile bağını da kutlamış oluyor.




Arka planda Giorgio Vasari, 1534 eserinin yer aldığı kampanyada Vittoria Ceretti, Anok Yai gibi önemli modeller yer alıyor. Marka geçtiğimiz yıldan bu yana sıkı bir yeniden doğuş içerisinde. Yeni kreatif direktör Maximillian Davis marka için ilk defilesini de gerçekleştirdi. Buna rağmen görülüyor ki yenilenme süreçleri hâlâ devam ediyor. Marka, hikayesi ve teması gereği bu kadar uyumlu ve etkileyici bir kampanya görmeyeli uzun zaman olmuştu

SAHNELERDE MODA REKABETİ.
Sahnelerin dev isimleri reklam getirileriyle heyecanlı bir savaşın içinde. Moda markalarının, "Renaissance" dünya turunda Beyonce'yi giydirerek medya etki değeriyle kazandıkları miktarın, Taylor Swift'in "Eras" konserlerinden daha fazla olduğu söyleniyor. Yani bu, markalar için Beyonce'yi giydirmek Taylor Swift'i giydirmekten maddi anlamda daha değerli demek oluyor.



Yapılan istatistik araştırmalardan örnek vermem gerekirse, Alexander McQueen medya etki değerinde 7,7 milyon dolar ve Tiffany&Co. Beyonce'ye tasarım yaptığı için 7,2 milyon dolar kazanırken, Versace markası Swift'i giydirdikten sonra 6,3 milyon dolar kazanmış.
Tabii bu durumun Beyonce için şaşırtıcı olduğunu düşünmüyorum. Kendisi konser turunu daha başlatmadan sadece Renaissance albümüyle bile Balmain'in radarına girip koskoca bir Haute Couture koleksiyonuna ilham olmuştu. Sahneler haricinde de moda sahnesinde çok güçlü bir isim olduğu su götürmez bir gerçek. Taylor Swift genellikle moda değil, müziğiyle ve sahnesinde giydikleri ile gündeme gelen bir isim. Yine de sağladığı reklam getirisi son derece güçlü bir isim.

KIRMIZIYA KIRMIZI TRENDİ
Yıldız isimlerin son seçimleri Barbie filminin sadece pembe rengiyle trend yaratmadığını kanıtlar nitelikte. Genç şarkıcı Olivia Rodrigo geçtiğimiz günlerde Magda Butrym mini kırmızı elbisesini ve Manolo Blahnik kırmızı topuklu ayakkabılarından giyince aklıma hemen Margot Robbie'nin



Barbie prömiyerinde Dilara Fındıkoğlu imzalı kıyafetiyle olan görünümü geldi. Geçtiğimiz hafta buna benzer bir başka seçimi Hailey Bieber da yapmıştı. Hailey de Magda Butrym midi boy kırmızı elbise ile kırmızı topuklu ayakkabı tercih etmişti.



Görünen o ki Margot Robbie'nin kırmızı elbisesi ile olan görünümü dünya yıldızlarına ilham olmuş. Trend haline gelmesi ve kırmızı seçimlerin çoğalması yakındır. Keşke buna benzer bir görünümü bizim yıldız isimlerimizde de görsek.

DEVLERE KARŞI GÜÇ BİRLİĞİ YAPTILAR
Tapestry ve Capri Holding birleşerek daha büyük bir Amerikan moda holdingi oluşturacaklarını duyurdu. Coach, Kate Spade ve Stuart Weitzman markalarının ana şirketi olan Tapestry, 8.5 milyar dolarlık anlaşma kapsamında Michael Kors, Versace ve Jimmy Choo'nun sahip olduğu



Capri Holding'in kontrolünü alıyor. Markaların her birinin kendi DNA'sı ve geçmişi var, ancak LVMH ve Kering ile rekabet edecek kadar büyük ve farklılar mı bunu ancak zaman gösterecek. Versace haricindeki diğer markalar henüz Kering ve LVMH markalarına kafa tutacacak kadar güçlü değil. Fakat bu grup birliğinden yeni pazarlama modelleri ve doğru tasarımcı atamaları gerçekleşirse hızlı modanın hakim olduğu bir dönemde işler tersine de dönebilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA