Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Yeni CEO, Vakko'yu zor yılda yüzde 25 zıplattı!

Bu yıl ekonomi dünyası için çok kolay bir yıl olmadı ama bazı şirketler çift haneli büyümeyi başarmış görünüyor. İşte onlardan biri Vakko. Bu zor yılı 2014'e göre tam yüzde 25 büyüme ile kapatıyor. Vakkoroma'daki büyüme ise çok daha büyük. Bu yılı yüzde 31, sadece kış sezonunu ise tam yüzde 46 büyüyerek bitiriyor. Özetle yüzler gülüyor. Peki bu büyümenin arkasında kimler var?
Kuşkusuz Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko ilk sırada ve de stratejik bir kararla CEO koltuğuna bir yıl önce oturttuğu perakende dünyasının en uzman, en çalışkan isimlerinden Jaklin Güner bu zor yılı başarıya dönüştüren yönetici olarak öne çıkıyor. Seçimine bakarak, Hakko'nun kadın yöneticilerin başarı grafiğine pozitif etkisinin farkında olan isimlerden olduğunu düşünüp ayrıca sevinebiliriz.
Çok katlı mağazacılıkta çıtayı hep yukarı taşıyan ve mağaza içinde yaptığı yeniliklerle ve farklı koleksiyonlarla Vakko müşterilerini de çeşitlendirmeyi başaran Jaklin Güner'i Yeni Karamürsel Mağazaları'nın (YKM) genel müdürlüğünü yaptığı yıllardan tanıyorum. Kısa bir süre Mehmet Ziylan ve Mehmet Büyükekşi ortaklığındaki Flo Ayakkabıları'nın kurumsallığa geçişinde önemli rol oynayarak CEO'luğunu yürüten Güner, bir yıl önce Cem Hakko'nun teklifini kabul ederek Vakko'ya gelmişti.
Koltuğa oturduğu günden bugüne neler olduğunu merak ediyordum ki büyüme rakamlarıyla dikkatimi epey çekmeyi başardı. Mega trendleri iyi anlamak ve stratejik planları buna göre yapmak konusunda çok dikkatli bir yol haritası çizen Güner, işin sırrını açıklarken, "Senin markanla ilgili herhangi bir yerde müşteriye nasıl bir deneyim yaşatıyorsun. Şimdi artık en önemli konu bu" diyor.
Jaklin Güner, 2015'in hem küresel hem de Türkiye'deki ekonomik ve siyasi ortam nedeniyle birçok sektör için çok zor geçtiğini düşünüyor. Bu zorluğu da yeni projelerle aşmayı başardıklarını anlatıyor. Vakko'daki değişim artık gözle görülür hale gelmiş durumda. Mesela Vakko Mare adıyla yeni bir yaz koleksiyonu, genç kızları hedefleyen Blue yeniden yorumlanarak ve de V2K designers'ı Vakko mağazalarının içine alarak başlayan dönüşüm, yeni mağazalar açarak hızlanmış. 2015'te Vakko biri Bakü'de, diğeri de İzmir'de olmak üzere 2 yeni Vakko mağazası açmış.
Vakkoroma mağazalarının da aralarında bulunduğu diğer markalarına ait 8 yeni mağaza da bu yıl faaliyete geçmiş.
Jaklin Güner bu yıl Ortadoğu'dan gelen turist sayısında yaşanan artışın da Vakko'nun cirosunu etkilediğini söylüyor. TÜİK'in verilerini hatırlatarak, "2003'te Türkiye'ye gelen Ortadoğulu turist sayısı her yıl 200 bin civarında iken 2013'te 2 milyona, 2014'te 2.8 milyona ulaşmış. Bu artıştan perakende sektörünün de olumlu etkilendiğini söyleyebilirim. Vakko olarak, yurtdışından en fazla Suudi Arabistan ve Azerbaycan'dan müşteri ağırlıyoruz. Yabancı müşteriler sayı ve ciro anlamında toplam müşterilerimizin yaklaşık yüzde 10'unu oluşturuyor" diyor.
Vakko için 2016'da yüzde 25'lik bir büyüme hedefleyen Jaklin Güner, Vakko müşterilerine gençleri daha çok katmanın da planlarını yapıyor. İşte size yıl sonuna doğru ekonomi dünyasından iç açıcı bir büyüme hikâyesi daha.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA