Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Dijital ekonominin motoru KOBİ’ler mi olacak?

Yapılan araştırmalara göre web'den ve online pazarlamadan yararlanan küçük ve orta ölçekli işletmelerin 4 kat daha hızlı büyüdüğünü biliyor muydunuz?
Dijitalleşme, teknolojiyi iş modellerine adapte etme, internet dünyasının sunduğu imkânları sonuna kadar kullanma KOBİ'leri 'mikroçokuluslu' diye adlandırılan çok uluslu şirketlere dönüştürmüş bile.
Tüm bunları geçtiğimiz gün bir araya gelme fırsatı yakaladığımız Google Başkan Yardımcısı Allan Thygesen'den dinledik.
Google Türkiye Ülke Müdürü Bülent Hiçsönmez ile birlikte buluştuğumuz Thygesen, Google'da küresel KOBİ satış ve operasyonlardan sorumlu ve Türkiye'deki başarılı KOBİ'lerle buluşmak üzere geçtiğimiz günlerde İstanbul'a geldi.
Thygesen, dijital ekonomideki girişimcilerin yeni iş alanları yaratılmasına öncülük ettiğini söylüyor ve McKinsey'in yaptığı bir araştırmaya atıfta bulunarak, internet ve teknolojiyi kullanan şirketlerin, daha fazla iş alanı yarattığını ve oluşturulan iş modeli kapsamında daha fazla istihdam yarattıklarını anlatıyor.
Denen o ki web bugün hala başlangıç dönemlerini yaşıyor. Allan Thygesen, bugün dünya nüfusunun yarıdan biraz azının yaklaşık 3 milyar kişinin internete bağlı olduğunu hatırlatıyor ve 2020 yılına gelindiğinde bu sayının 8 milyar kişiye ulaşacağını söylüyor ve "Bu rakamlar aslında işin ne kadar başında olduğumuzun önemli bir göstergesi" diyor.
İşte böyle bir ortamda Google olarak sadece bir arama motoru değil, işletmelerin özellikleri KOBİ'lerin hayallerini gerçekleştirmelerine katkı sağlayan bir büyüme motoru konumunda olduklarından söz eden Allan Thygesen,Türkiye pazarı için de 'heyecan verici' ifadesini kullanıyor.
Thygesen'den, Türkiye'nin Google için önemli 5 pazar ülkeden biri olduğunu ve ülkeye yatırımlarının devam edeceğini öğreniyoruz.
"KOBİ'ler, güçü yalnızca yerel kaynaklara ve satış imkanlarına yeten, yerel şirketlerdi düne kadar. Küresel pazarlama dağıtım ve istihdam kurumsallaşmasını tamamlamış büyük şirketler dışındaki herkes için erişilmezdi. İnternet teknolojisiyle bu geçerli değil artık" diyen Thygesen, Türkiye'den de genç nüfusu, dinamik iş gücü ve gelişmekte olan dijital altyapısıyla dijital ekonominin avantajlarından yararlanma açısından eşsiz konumda ve gerçek potansiyele sahip bir ülke olarak söz ediyor.
Dolayısıyla başlaktaki sorunun cevabı da verilmiş oluyor.
"Artık, 'online olmuyoruz', 'online yaşıyoruz'; her zaman bağlıyız" diyen Google Türkiye Ülke Müdürü Hiçsönmez de, ilginç bir araştırmadan örnekler veriyor. Öyle ki Türkiye özelinde yapılan 'önemli anlar araştırmasında' kullanıcıların yüzde 92'sinin herhangi bir ürün satın almadan önce akıllı telefon aracılığıyla internette araştırma yaptığı ortaya çıkmış. Bu kişilerin de yüzde 54'ü aradıkları bilgiye anlık ulaşmaları neticesinde akıllarında olmayan bir ürünü satın alma aksiyonuna geçiyorlarmış. Hiç sönmez, "Online'da var olmak, işyerlerinin başarısı açısından zorunlu. İşte bu nedenle KOBİ'leri dijital alanda geliştirmek için çeşitli eğitim programları yapıyoruz" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA