Otomobilden konuta ayakkabıdan televizyona kadar her alanda kullanılan ler artık lüks yerine güncel ihtiyaç algısı uyandırmaya yoğunlaşıyor. Apple da, bir teknolojiden çok artık lüks bir hayat tarzının markası

Akıllı a sahip olmak günümüzde artık lüks değil.
Kimileri ihtiyaç fazlası her özelliği lüks sayarken kimileri de ürünün tüm yeni özellikleri kullanmak için fırsat kolluyor. Apple iPhone'a kadar ürünlerin özelliklerini kıyaslamak dışında başka seçeneğimiz yoktu. iPhone çıktığında ilk etapta özelliklerini yan yana yazarak bu telefonu satın almak aptallık diye düşündük. Ne zaman ki, telefonu deneyimleyince farkı gördük. Aslında iPhone, insan merkezli tasarımın ve deneyim kültürünün öncüsüydü. Peki aradan geçen bu 10 yıl içinde Apple, nasıl lüks bir marka algısı yarattı? Aslında bu algının perde arkasında, mağazadan tasarıma kadar yürütülen bir itibar yönetimi vardı. Mağaza, tasarım, yazılım, içerik ve servis farklılıklarıyla, kullanıcılarını ayrıcalıklı hissettirerek lüks marka algısını artırdı.

AYRICALIK EKONOMİSİ BAŞLADI
PC Magazine Türkiye dergisindeki, yayın koordinatörlüğü ve editörlük yıllarımda yaptığımız testlerle, tüm ürünlerin altını üstüne getirirdik. Derginin test merkezinin efsanevi editörü nam-ı diğer Yıldız Tornavida Niso Levitas'ın gözünden bir şey kaçmazdı. Sadece rakamları değil, yaşadığı deneyimi de sivri diliyle sözünü sakınmadan yorumlardı.
Herkes testlerdeki titizliği kadar yorumlarını da okumaya bayılırdı. Şimdi artık tüm kullanıcılar, ilk deneyimi okumak ya da izlemek istiyor. Bu nedenle mağazalar ürünlerin üzerini kapatmak yerine deneyim alanları oluşturuyor.
Samsung da, telefon ekranlarında kullandığı kavisle, kullanıcılarını ayrıcalıklı hissettirmeye çalışıyor.

HAYAT TARZINA GÖRE
10 yıl önce bir telefon veya dizüstü bilgisayar alırken renkten veya kişiselleştirmeden söz etmek için kılıf ya da çantası öne çıkarılırdı. Ayrıca bu özelliklerle daha çok kadınların ilgilendiği düşünülürdü.
Artık bu algı tamamen yerle bir oldu. Bugün herkes yaşam tarzına en uygun ürünü tercih ediyor. Lüksün tarifinde sadece kullanılan malzeme, renk değil kişiselleştirme yatkınlığı ve ayrıcalıklı hissettirme özelliği de belirleyici. Apple da uzun süredir üzerine titrediği ayrıcalıklı olma hissini kaybetmek istemiyor.

Gençlere fiyat performans
Kısıtlı imkanlarla alınacak ürünün son modelini lüks bulabilirsiniz. Özellikle gençler için bir telefonda her özelliği üst düzeyde, ödeme ise minimumda kalmalı.
5,2 inç Full HD ekranı bir ay değiştirme garantili Huawei Lite gençler için iyi bir alternatif. Servis organizasyonunu güçlendiren şirket, beş iş gününde kapıdan kapıya hizmet detaylarında yeni telefonla genç kullanıcıların fiyat performans talebine karşılık veriyor. Kamera ve ses özellikleri, gençleri hedeflediğinin önemli bir işareti. Yeni nesil 13MP sensörü ile güçlendirilen P9 Lite'ın kamerası, 28 mm geniş açı özellikli, f/2.0 diyafram aralığına sahip beş katmanlı lensi ve gelişmiş görüntü sensörü ile kristal berraklığında fotoğraflar için tasarlandı.
P9 Lite, gece özçekimlerinde kullanıcısını üzmediği gibi ses kalitesiyle de müzik keyfini bir adım öteye taşıyor. Gürültü engelleyici ses kayıt ve stereo kayıt özelliğiyle P9 Lite, ses özelliklerinde de oldukça iddialı.

Kullanılabilir bir lüks
Artık ayakkabıdan otomobile kadar her şeyin güncelkullanma dürtüsü firmalar tarafından adeta gıdıklanıyor. Büyük çoğunluğun otomobilini sıkça değiştirmek yerine kiralama yöntemini tercih edeceğinin kesinleşmesi gibi. Bu tercihin nin kişiselleştirmesi nedeniyle yapılacağı da biliniyor. Volvo'nun kullanılabilir lüks kavramı tam da bu yüzden teknoloji meraklılarını cezbediyor.
Volvo XC90'da kullanılan otonom sürüş, çarpma uyarısı, akıllı hız sabitleyici gibi özellikler lüks kavramını büyük bir titizlikle ihtiyaç ve güvenlikle birleştiriyor. Yine Apple Car uygulaması ile otomobil içindeki eğlence, iletişim ve bilgiye erişimi dev ekrana taşınıyor. Hatta bu ekranlar da koltukların durumu gibi değiştirilerek, kişiselleştirilebiliyor.

Anı yakalama özgürlüğü
Akıllı telefonların pahalı fotoğraf makinelerine göre en önemli özelliği, anı yakalayıp hızlıca paylaşma olanağı. Sony'nin Xperia X serisinin ilk amiral gemisi akıllı telefonu Xperia XZ ve Premium Xperia X Compact modelleri, şu ana kadar Xperia'nın en iyi fotoğraf kalitesini sunmak için yeni ve gelişmiş bir kamera teknolojisiyle geliyor. Xperia XZ ve X Compact modellerinde, Sony'nin başarılı sensörüne en üst düzeyde güçlendirilmiş iki yardımcı sensör ekleniyor.
Böylece Sony'nin üçlü görüntü algılama teknolojisi ortaya çıkıyor. Bu teknoloji, hareket halinde ve neredeyse her durumda gerçek hayatın renkleriyle göz dolduran fotoğraflar çekmenizi sağlıyor. Yeni Xperia XZ ve X Compact modellerinde, fotoğraf çekme deneyimini daha da zenginleştirmek için objektif hızı ve odaklama kontrolü gibi yaratıcı opsiyonlar ve manuel ayarlarda daha fazla esneklik isteyenler için gelişmiş özellikler eklenmiş. Her iki yeni model de Sony'nin Handycam kayıt özelliği olan kameraları ve Akıllı Aktif Mod'a sahip SteadyShot teknolojileriyle geliştirilen görüntü sabitleme sisteminin evrimine önemli katkılar sağlıyor. Beş eksenli sabitleme teknolojisiyle, yürürken veya aşırı yakın planda dahi daha kaliteli videolar Artık ayakkabıdan otomobile kadar her şeyin güncel çekmeniz mümkün.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN