Türkiye'nin en iyi haber sitesi
HINCAL'IN YERİ HINCAL ULUÇ

Bir Işıl Yücesoy filmi!..

Nihayet vakit bulabildim de gittim..
Hayır!.. Unutursam Fısılda, bir Çağan Irmak değil, Işıl Yücesoy filmi..
Başından sonuna Işıl Yücesoy filmi..
Çağan Irmak'ın yazdığı senaryonun asıl baş oyuncusu o.. Film aslında, başından sonuna onun canlandırdığı Hanife'nin öyküsü..
Onun tutkusu.. Onun sevgisi.. Onun fedakarlığı..
Kurgu öylesine ayni kadının yaşlılığı ve gençliklerini oynayan Hümeyra ve Farah Zeynep Abdullah üzerine yapılmış ki, ancak finalde anlıyorsunuz, asıl kahramanın, film boyunca nerdeyse gizlenen Işıl Yücesoy olduğunu.. Kafanıza dank eden bir çekiç geliyor.. "Vay be" diyorsunuz.. "Vay be!.." ..Ve tabii, Çağan Irmak'ın ustalıkla yazdığı senaryo değil sadece, onu gizli baş oyuncu yapan.. Bir de sergilediği "Büyük" oyunculuk var..
Türk sinemasından söz etmiyorum.. Son yıllarda gördüğüm tüm filmler içinde böylesi bir oyunculuğa rastlamadığımı rahatça söyleyebilirim. Oscarlı, Altın Küreli oyunculuklar dahil..
Bakın, Farah Zeynep Abdullah bu ülkenin en başarılı jön damı olduğunu bir kez daha kanıtlayan bir oyunculuk sergilemiş.
Hümeyra fevkalade.. Ama Işıl Yücesoy bu iki harika performansın da üzerine çıkıyor..
Yazar Çağan Irmak'ın başarısını Yönetmen Çağan Irmak'ın tamamladığını söylemem güç. Bir defa filmin temposu düşük.. Ağır aksak giden eski Yeşilçam filmleri gibi.. İşin nereye gittiğini bilen seyirci oraya bir an önce varmak ister.
Evden kaçan Hatice ünlü olacak işte..
Olana kadarki sahneler artık tempolu ve vurucu olmazsa, sıkmaya başlar.
Bu ağır gidişe rağmen, hızlı geçilen, oysa filmin temeli olaylar var.. Hatice'nin, herkesin hayatını değiştiren, Tarık niye alkolik oldu, mesela.. Foto muhabirlerinin "Ayperi Hanımın (Hatice'nin sanatçı adı) bir tek resmini alabilir miyiz" demesi her şeyi izaha yeter mi, mesela?. Ya Erhan'ın (Kerem Bursin) İstanbul'dan kaçması, havada kalmıyor mu?. Işıl Yücesoy'un gençliğini oynayan Gözde Çığacı da çok iyilerden..
Kadın oyuncular bu kadar başarılı olduğundan belki, filmin erkek kahramanları Mehmet Günsur ve Kerem Bursin hafif kalıyorlar. Yönetmen Irmak bu ikisi ile yeterince uğraşmamış. Tarık gibi fevkalade yazılmış bir tipte Günsur hiç inandırıcı olamadı.
Son söz!..
Bu film, sadece Işıl Yücesoy için bile izlenmeye değer.. Oysa diğer kadın oyuncular da olağanüstü.. Bu yüzden "Mutlak görülmeli" derim.. Böyle bir performans, sık rastlanan bir şey değil..

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA