Türkiye'nin en iyi haber sitesi
SAİT GÜRSOY

8 yıllık kesintisiz eğitim değiştirilmeli

1996-1997 eğitim-öğretim yılında çıkarılan kesintisiz 8 yıllık mecburi eğitim birçok sıkıntıya neden oldu. Öğrencileri bir sınıfa koyarak; ilgi, istek ve yeteneklerini göz ardı ettik. Bunun önündeki en büyük engel ise, 8 yıllık kesintisiz eğitim oldu. Düşünün 8 yıl boyunca, yetişme ortamları, aile desteği, doğuştan gelen kabiliyetleri ve öğrenim koşulları farklı öğrencilere ne yazık ki aynı şeyler veriliyor. Bu tür bir düşüncenin ülkemizde son 10-15 yıl içinde nelere mal olduğunu hepimiz görüyoruz. Ekonomisi kalkınan bir Türkiye var. Ancak ara teknik elemanı bulmakta zorlanıyoruz. Çünkü bu sistem imam hatip liseleri bahanesiyle getirildi. Meslek liseleri bu dönemde gözden çıkarıldı.

6-14 yaş sorunu

Milli eğitimde çözülmesi gereken en temel mesele 8 yıllık kesintisiz eğitimdir. Tecrübeler gösterdi ki ilköğretim uygulaması, birçok açıdan zararlı oldu. 6 ile 14 yaş arasında bulunan, çocuk ve ergenlik çağında olan gençleri bir araya getirmenin, bence sakıncaları var. İlköğretim okullarında zorunlu eğitim kademeli olmalı. Öğrenciler, fiziksel gelişimi ve yaş farkı dikkate alınarak ayrı binalarda eğitim görmeli. 8 yıllık kesintisiz eğitimde 1-5'inci sınıf öğrencileri birinci kademe, 6-8'inci sınıf öğrencileri ise ikinci kademe olarak tanımlanmalı. Kesintisiz yapılanma, bu kesimi iyileştireceğine, hasta etti. Tüm adımlar boşa atıldı.
Özellikle de Anadolu liselerinde ve özel okullarda verilmesi gereken kendisine has kültür yok oldu. Ülkemizde yabancı dille eğitime ya da bir başka söylemle yabancı dil öğrenmeye en büyük darbeyi 8 yıllık kesintisiz eğitim vurdu. 10 yıl öncesine kadar, önce herkes çocuğunu 5 yıllık devlet ilkokuluna gönderir, ardından Anadolu liseleri ve özel okullara yönlendirirdi. 8 yıllık kesintisiz eğitim başlayınca Anadolu liseleri ve özel okulların orta bölümleri kapandı. Oysa yabancı dil en iyi o yaşlarda öğreniliyordu. Ayrıca 7 yıllık bir süre söz konusu olduğu için de mezun oluncaya kadar mutlaka çok iyi bir şekilde yabancı dil konuşuluyordu.

Bu eğitim sizce iyi mi?

Bunun yanı sıra meslek liseleri de iyice ikinci sınıf okullar oldu. 8 yıllık kesintisiz eğitim maalesef meslek liselerinin önünü kesti. İlköğretimin 5. sınıfından sonra çocuklarımızı b ir mesleğe yönlendirici şekilde, eğitim sisteminde değişiklik yapmamız gerekiyor. Tabii bütün bunlar, imam hatip liselerine talebi azaltmak için yapıldı. Velilerin çocuklarının, hem müfredata dayalı eğitim almalarını, hem de dinini doğru öğrenmelerini istemeleri suç mu? Bence böyle saçma bir düşünce olamaz. Sekiz yıllık kesintisiz eğitim konusunda geriye dönük bir uygulama yapılmalı ve okulların orta kısmı açılmalı.
Zaten uluslararası standartlar da bunu gösteriyor. Kesintisiz eğitim, imam hatip liselerinin önünün kesilmesi için, yoğunluğunun azaltılması için yapılmış olabilir. Eğitimimizde okul öncesi zorunlu kapsamına girdi. Yeni eğitim sistemimiz, okul öncesi 1 yıl, ilkokul 5 yıl, ortaokul 3 yıl (hazırlık sınıfı hariç), lise 4 yıl olarak düzenlenebilir. Bir anlamda 28 Şubat döneminin simgesi olan ilköğretimde kesintisiz eğitim, milli eğitim sistemimizi bozmuştur. Bu güne kadar da gerekli işlemlerin yapıldığını zannetmiyorum. Önümüzdeki günlerde, MEB bu konuda, eğitim tarihimize geçecek bir karar alabilir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA