X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Alışverişlerde gıda tercihi önde
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Alışverişlerde gıda tercihi önde

  • Giriş Tarihi: 22.10.2014
Alışverişlerde gıda tercihi önde
Alışverişlerde gıda tercihi önde

Araştırma Kurulu GFK Türkiye, 10 bin hanede barkod okuyucu cihazlarla kaydedilen hızlı tüketim alışverişlerini araştırdı. Alışverişçi İhtiyaçları ve Tercihleri Araştırması sonuçlarına göre, taze gıda kategorisinde yer alan ekmek, süt, yumurta, meyve ve sebze gibi ürünler alışveriş sepetini büyütmede önemli rol oynuyor. Tüm alışveriş harcamalarının, yüzde 65'i taze gıda ürünlerinden oluşuyor.

BAKKALIN PAYI ARTTI

Alışverişte bakkalların payları büyümeye devam ediyor. Türkiye'deki barkodlu ürünleri kapsayan araştırmada, bakkal ve mahalle marketlerinin payı 0,7 puan artışla yüzde 30'a ulaştı. Bakkal ve mahalle marketlerini, indirim marketleri takip etti. İndirim marketleri 2 puanlık artışla, alışveriş tercihlerinde yüzde 24,8 ile ikinci sırada yer aldı.

ZİNCİRDE DÜŞÜŞ VAR

Buna karşılık lokal zincirler, tekil süpermarketler ve ulusal kanalların payları azaldı. Lokal zincirler ve tekil süpermarketler 9 puanlık düşüşle yüzde 16,9'a geriledi. Diğer alışveriş noktaları 1 puan azalarak toplamda yüzde 15,5'lik paya sahip oldu. Ulusal kanalların pazar payları ise yüzde 13,8 oldu.

kalan karakter 1000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.