X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Su Ürünleri İhracatında Hedef Yeni Dünya
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Su Ürünleri İhracatında Hedef Yeni Dünya

  • Giriş Tarihi: 25.3.2015 11:28 Güncelleme Tarihi: 25.3.2015 12:32
TÜRK SU ÜRÜNLERİ SEKTÖRÜ, TÜRK HAVA YOLLARI’NIN 2014 YILININ MAYIS AYINDA BAŞLAYAN İSTANBUL-BOSTON UÇUŞLARIYLA ABD’YE SU ÜRÜNLERİ İHRACATINI REKOR SEVİYEDE ARTTIRDI
Su Ürünleri İhracatında Hedef Yeni Dünya

Türk su ürünleri sektörü, Türk Hava Yolları’nın 2014 yılının Mayıs ayında başlayan İstanbul-Boston uçuşlarıyla ABD’ye su ürünleri ihracatını rekor seviyede arttırdı.
Türkiye’nin ABD’ye su ürünleri ihracatı 2014 yılında yüzde 66 artışla 19,3 milyon dolara ulaştı. Su ürünleri sektörünün bu başarısında, THY’nin direkt uçuşları belirleyici etken oldu. Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 15-17 Mart 2015 tarihleri arasında ABD’nin Boston şehrinde bu yıl 34.sü düzenlenen ve Amerika’nın en büyük su ürünleri fuarı olan Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarına (Seafood Expo North America) katılım sağladı ve fuarda ziyaretçilere 2500 kişilik levrek, çipura tadımı yaptırarak bilinirliğini artırdı.
ABD’nin Türk kültür balıkçılığı için son yıllarda çok önemli bir pazar haline geldiğini belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı ve Su Ürünleri Tanıtım Grubu Üyesi Sinan Kızıltan, Amerika Birleşik Devletleri’ne ihracat yapan firma sayısında son yıllarda artış olduğunu, bunun toplam ihracatımıza da yansıdığını belirterek Mayıs ayında Boston’a direkt uçuşların başlamasıyla çok önemli bir sorunun çözüldüğünü ve su ürünleri ihracatının artarak devam edeceğini belirtti.
SAĞLIKLI BESLENME ÖNEM KAZANIYOR, TÜRK BALIKLARININ TÜKETİMİ ARTACAK
Sinan Kızıltan, son yıllarda sağlıklı yaşam felsefesine önem veren Amerika’da Akdeniz levrek ve çipurasının çok iyi tanındığını ifade etti. Kültür balıkçılığında tüm üretim aşamalarının takip edilebilir olması ve üretimde sağlığa zararlı hiçbir madde kullanılmaması nedeniyle Amerikalı tüketicilerin kültür balığını daha çok tercih ettiğini anlatan Kızıltan, “Türk su ürünlerinin bilinirliği ABD pazarında her geçen gün artıyor. 2013 yılında ihracatımız yüzde 40’lık artışla 11.6 milyon dolara ulaştı, 2014 yılında ise yüzde 66’lık artışla19,3 milyon dolara yükseldi. Özellikle levrek balığına yoğun ilgi var. Önümüzdeki yıllarda bu pazardaki konumumuz çok daha fazla güçlenecek” şeklinde konuştu.
Kuzey Amerika Su Ürünleri Fuarına yaklaşık 1250 firma katıldı. Türkiyeden Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun yanı sıra THY Kargo, Agromey Gıda ve Yem San.Tic. A.Ş. ile Kılıç Deniz Ürünleri Üretimi İhr. İth. Ve Tic. A.Ş. de info stand ile fuara katılım sağladı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu heyetinde STG Başkan Yrd. Faruk Kemal Babila, Yönetim Kurulu Üyeleri Ahmet Sagun, Alican Yamanyılmaz, Ufuk Atakan Demir, İsmail Aksoy ve Yurdakul Sözeri ile Ege İhracatçı Birlikleri şefi serap Ünal ve uzman yardımcısı Neslihan Ersan yer aldı.