X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Duygu Yayman’dan ADÜ’lü Gençlere Halkla İlişkiler Dersi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Duygu Yayman’dan ADÜ’lü Gençlere Halkla İlişkiler Dersi

  • Giriş Tarihi: 13.4.2015 09:48 Güncelleme Tarihi: 13.4.2015 09:49
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (ADÜ) NAZİLLİ MESLEK YÜKSEK OKULU, HALKLA İLİŞKİLER DERSİ KAPSAMINDA HAZIRLADIĞI VE ÖĞRENCİLERİ SEKTÖRDEN İSİMLERLE BULUŞTURDUĞU AKVARYUMDAN DENİZE SÖYLEŞİLERİ’NİN ÜÇÜNCÜSÜNÜ GERÇEKLEŞTİRDİ.
Duygu Yayman’dan ADÜ’lü Gençlere Halkla İlişkiler Dersi

Adnan Menderes Üniversitesi (ADÜ) Nazilli Meslek Yüksek Okulu, Halkla İlişkiler Dersi kapsamında hazırladığı ve öğrencileri sektörden isimlerle buluşturduğu Akvaryumdan Denize Söyleşileri’nin üçüncüsünü gerçekleştirdi.
ADÜ Nazilli Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Mustafa Özçağ’ın da katıldığı söyleşi, Sümer Konferans Salonu’nda çok sayıda personel ve öğrencinin katılımıyla gerçekleşti. İzmirli Gazeteci Yazar Duygu Özsüphandağ Yayman’ın konuşmacı olarak katıldığı söyleşinin konusu; gazetecilik, halkla ilişkiler ve tanıtım buluşmaları idi. 20 yıldır gazetecilik mesleğinin içinde olan, basılmış üç kitabı bulunan konuşmacı, dinleyicilere "Vahşi bir meslek" olarak tanımladığı gazetecilikle ilgili bilgiler verdi.
Duygu Ö. Yayman, gazetecilik eğitimi ve deneyiminden hareketle gazetecilik uygulamaları, gazetecilikle halkla ilişkilerin buluşma noktaları, günümüz gazeteciliğinin durumu, halkla ilişkiler faaliyetleri, kampanyalar gibi konularda önemli bilgiler aktardı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı Tanıtım Şube Müdürlüğü’nde metin yazarlığı yapan Yayman, hazırladıkları kampanyalardan örnekleri de dinleyicilerle paylaşırken, gazetecilik mesleğinin dünden bugüne geldiği noktaya da değindi ve sosyal medyanın önemini vurguladı. İliştirilmiş gazetecilik, lansman (sunum), teaser (meraklandırma), kolektif hafıza, durak raketi, basın ilanı, basın toplantısı gibi mesleki terimleri de örnekleri ile açıklayan Yayman, halkla ilişkilerin hangi araçları kullandığını anlattı. Halkla ilişkiler ve tanıtım kampanyaları hakkında da bilgiler veren konuşmacı, hazırladıkları örnek kampanyaları görselleri, sloganları ve logoları dinleyicilerle paylaştı. Kurumların düzenledikleri her türlü etkinliğin bir halkla ilişkiler çalışmasına dönebileceğini örnekleriyle anlatan Duygu Ö. Yayman, öğrencilere, “Birbirinizin kurdu değil, arkadaşı olun. Bilinçli bir medya okuru ve yazarı olun. Edebiyata yakın olun ve Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Saatleri Ayarlama Enstitüsü eserini okuyun" gibi önemli tavsiyelerde bulundu.