Türkiye'nin en iyi haber sitesi
YÜKSEL AYTUĞ

Aynasız kalmayın!

Pek çok kişi gibi ben de çağrı merkezlerinde telefonlara cevap veren çalışanların 'gizli taktiğini' geçen hafta 'O Ses Türkiye' sayesinde öğrendim. Özel bir hastanenin çağrı merkezinde çalışan Selahattin adlı yarışmacı, mesai arkadaşlarının tümünün masasının üzerinde bir ayna olduğunu, kendilerini arayanlarla gülümseyerek konuşmak için sürekli bu aynaya baktıklarını söyledi. Selahattin, "Bizi arayanlara bir nebze olsa moral vermek istiyoruz. Bunu konuşmamıza yansıtmak için ise ayna kullanıyoruz. Bu sayede gülümseyerek konuşuyoruz" dedi.
Ne zaman Avrupa'ya gitsem, sabahları erken kalkıp yollarda yürür ve insanların gözlerinin içine bakarım. Hiçbir zaman da karşılıksız kalmam. Çünkü oralarda insanlar, tanımasalar bile sokakta sabahları birbirlerine 'Günaydın' ya da 'İyi günler' anlamına gelen sözcükler söylerler. Tabii dudaklarına içten bir gülümseme kondurmayı da ihmal etmeden. İşte o zaman kendimi bol bol vitamin almış gibi hissederim. Oysa bizde hiç tanımadığınız birinin gözünün içine bakmak, hele hele gülümseyip selamlaşmak risklidir. Baksanıza şu haber bültenlerindeki 'yan baktın cinayetlerinin' yoğunluğuna?
İşte bu nedenle çağrı merkezlerindeki bu şahane iletişim tekniğini çok sevdim. Acaba diyorum, bu medeni yöntem sadece çağrı merkezleriyle sınırlı kalmasa mı? Tüm telefonlara yüzümüzü gösteren birer 'dikiz aynası' taksak, daha mı mutlu oluruz ne!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA