Bir kadın şarkıcımız, dünya çapında Twitter'da en etkili 100 kadın listesine girmiş. Twitter ve Instagram'da milyonlarca kişinin takip ettiği ünlülerimiz sosyal medyada ürün tanıtıyormuş. Habertürk'ün haberine göre, paylaşım başına 10-15 bin lira alıyorlarmış. Doğrudur; sosyal medyada artık reklamdan geçilmiyor.
Eskiden ünlüler takipçi satın alıyordu, şimdi tweet'lerini RT yaptırmak ya da TT (trending topic) olmak için para ödüyorlar. Bunu yapan gazeteci ve yazarlar bile var. Elbette doğal yoldan, hormonsuz TT olanlar ve RT rekoru kıranlar da vardır ama sanal âlemde hile hurda çok. Bu hile hurdayı pazarlayan sosyal medya ajansları var. En basit örneğiyle; Twitter'da TT olan diziler, reytinglerde hep çuvallıyor. Koskoca Youtube bile sahte tıklamalarla baş edemiyor. Harbiye Açıkhava'da 3-5 bin kişiye konser veremeyen yerli şarkıcılar; ne hikmetse Youtube tıklamalarında Madonna'yı, Rihanna'yı geride bırakıyor.
Bir tweet için ünlülere 15 bin lira veren markalar, sosyal medyadaki bu hile hurdadan haberdardır herhalde. Yumurta kafaların birbirlerini RT, TT yaptıkları, sahte tıklamaların rekor kırdığı güvensiz bir ortama reklam yatırımı yapmak için 40 kere düşünmek gerek.