X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Diyetisyenden ’Ramazan Bayramında Keyfiniz Kaçmasın’ Uyarısı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Diyetisyenden ’Ramazan Bayramında Keyfiniz Kaçmasın’ Uyarısı

  • Giriş Tarihi: 15.7.2015 11:58 Güncelleme Tarihi: 15.7.2015 17:11
DİYETİSYEN MİNE BİLGE, RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENMEYE DİKKAT EDİLMESİNİ TAVSİYE ETTİ.
Diyetisyenden ’Ramazan Bayramında Keyfiniz Kaçmasın’ Uyarısı

Diyetisyen Mine Bilge, Ramazan Bayramının yemek festivali değil, toparlanma dönemi olarak değerlendirilebileceğini söyledi.
Medicana Hastanesinde Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Mine Bilge, Ramazan ayında uzun süreli açlık nedeniyle metabolizma hızının yavaşlamasına bağlı olarak daha hızlı kilo alındığını, o nedenle Ramazan Bayramını yemek festivali değil de toparlanma dönemi olarak değerlendirilebileceğini belirtti.
Birçok aile için herkesin bir araya geldiği bayram kahvaltısının Ramazan ayı boyunca şüphesiz en çok özlenen öğün olduğunu kaydeden Mine Bilge, “Kahvaltı için doğru seçimler yapmak gün içerisindeki hazımsızlık, gaz, bağırsak sistemi rahatsızlıkları yaşamanızın önüne geçecektir. Sofranızda peynir çeşitleri, bol salatalık, domates gibi söğüş sebzeler, süt, haşlanmış yumurta, az yağlı bol sebzeli menemenle kepek ekmek, kepekli ve az yağlı simit, kızartmalar yerine de ızgara veya fırınlanmış sebze tabağı bulunsun” dedi.
“TATLI TÜKETİMİNİ SINIRLAYIN”
Diyetisyen Mine Bilge, havaların sıcaklığının göz önünde bulundurularak geleneksel şerbetli tatlıların yerine misafirlere meyve salataları, sütlü tatlılar, dondurma veya meyve tatlıları ikram ederek büyük bir iyilik yapılabileceğini dile getirdi. Mine Bilge, şeker, çikolata yerine vitamin, mineralden zengin olan ve posa içeriği yüksek olan hurma, kuru kayısı, kuru incir gibi kurutulmuş meyveler ile ceviz, badem, fındığın eşlik ettiği ikramlık hazırlanabileceğini söyledi. Gidilen her yerde tatlı yemek zorunda olunmadığını anlatan Bilge, sözlerini şöyle sürdürdü: "Karşınızdakini kırmadan reddetmek veya sadece tadımlık tüketmek bayramınızın zehir olmasını önler. Bayram gezmeleri, tatil, davetler günlük düzenimizi bozacağı için ara öğünleri kaçırmaya en meyilli olduğumuz dönemler bayramlardır, ki bu durumda ikram edilen yüksek kalorili besinlere hayır demek oldukça zor olur. Kontrolü elde tutabilmek için, evden çıkmadan tüketeceğiniz yağsız süt ürünleri veya çantanızda/arabanızda bulunduracağınız kuru meyve atıştırmalıkları hem pratik olacak hem de size sunulanların miktarlarını kontrol etmenizi sağlayacaktır. Sıcak havalara denk gelen bayram günlerinde 2,5-3 litre su tüketimine dikkat edilmeli.”