Bundan 10 yıl önce, bir kamu kuruluşunda yaşadığınız aksilik karşısında, "Konuyu ilk fırsatta ilgili bakana ileteceğim" deseydiniz, iyimser ihtimalle alay konusu olurdunuz. 10 yılda ülkede çok fazla şey değişti. Yine bu 10 yılda, iletişimin kodları dünyada yeniden yazıldı. Sosyal medya denen fenomen sayesinde artık her istediğimiz kişiye her an ulaşabiliyoruz.
ACİL ÇÖZÜM
Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç, sosyal medyayı en efektif kullanan politikacılarımızın başında geliyor. Danışmanlarının değil, bizzat kendisinin kontrol ettiği Twitter hesabında, takipçileriyle sıkı bir iletişim içinde olan bakan; kendi programıyla ilgili detayları buradan duyurduğu gibi, gençliğin sorunlarını da aynı yöntemle dinliyor. Geçen hafta, bakanla bir öğrenci arasında geçen hoş bir konuşmaya tanık oldum; paylaşmak isterim. Anadolu Hisarı Kız Yurdu'nda kalan bir öğrenci, bakana Twitter'dan şu mesajı yolladı: "Sayın bakanım, 400 kişinin kaldığı yurdumuzda çamaşırhane yok. Çamaşırlarımızı Beşiktaş'taki bir çamaşırhaneye veya akrabalarımızın yanına götürmek durumunda kalıyoruz. Ama benim akrabam da yok…" Bakan, bu mesaja birkaç saat sonra, "Bu temel yoksunluğun sebebini araştıracağım ve imkan olursa yurttaki bu eksikliğin giderilmesini sağlayacağım" şeklinde cevap verdi. Ve bir gün sonra, öğrenciden yeni bir mesaj geldi; ihtiyaçları olan çamaşır makinesi yurda gelmişti.
Havaların soğumasıyla beraber yurtlardaki ısınma problemine ilişkin şikayetler de geldi bakana ve bu ana kadar takip ettiğim tüm sorunlara acilen çözüm bulundu. Hani eskiden kamu görevlilerine hava atmak için herkes bakan veya milletvekili yeğeni olduğunu söylerdi ya; günümüzde gelişen sosyal medya sayesinde artık herkesin bir bakan tanıdığı var.