X İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ARKADAŞINA GÖNDER Turizmde Toparlanma Başladı
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz

Turizmde Toparlanma Başladı

  • Giriş Tarihi: 11.7.2015 11:58 Güncelleme Tarihi: 13.7.2015 09:04

Geçtiğimiz yıl 3 milyon 302 bin yabancı turist ile tarihinin rekorunu kıran ’da Haziran ayı sonu bir önceki rakamlara göre eksi 7 ile kapatıldı. Nisan ayında eksi 21’e kadar yükselen düşüşün, Temmuz ayı sonunda geçtiğimiz yılki rakamlara ulaşması bekleniyor. İç pazarda da Ramazan ve Kurban Bayram tatillerinde beklentinin üzerinde erken rezervasyon olması nedeniyle yılsonu itibari ile Muğla turizminde bir önceki yılın rakamlarına ulaşılması hedefleniyor.
Muğla’ya 6 aylık dönemde toplam 1 milyon 15 bin 990 yabancı turist giriş yaptı. Muğla’ya gelen turistlerin içinde en fazla yine İngilizler 444 bin 216 kişi ile ilk sırada yer aldı. Geçtiğimiz yıllarda Muğla’yı tercih etmeyen Alman turistler bu sezon İngilizlerden sonra en fazla tercih eden ülke oldu. Alman turistler İngilizlerin ardından 93 bin 616 kişi ile ikinci sırada yer alırken, Rusya Federasyonu 82 bin 177 kişi ile üçüncü, Hollanda 78 bin 216 kişi ile dördüncü sırada yer aldı.
NİSAN AYININ KARAMSARLIĞI ORTADAN KALKTI
Turizm sezonuna girişte Muğla’ya gelen turist sayısında Nisan ayında 2014 yılının Nisan ayına göre yüzde 21‘lere varan bir düşüş yaşandı. Mayıs ayında bu düşük yüzde 11, Haziran ayı sonunda ise yüzde 7’lere kadar düştü. 2014 yılı Nisan ayında 143 bin 417 yabancı turist girişi olurken, 2015 Nisan ayında 112 bin 670, 2014 Mayıs ayında 562 bin 880 giriş olurken 2015 Mayıs ayında 500 bin 849 yabancı turist girişi oldu. Haziran ayı ise toparlanma ayı oldu ve 2014 yılı Haziran ayında 1 milyon 088 bin 300 kişiye karşın 2015 yılının Haziran ayı sonunda 1 milyon 015 bin 990 kişiye ulaştı.
“2016’YI DAHA İYİ KURGULAMAMIZ GEREKİYOR”
Güney Ege Otelciler ve Turistik İşletmeciler Birliği (GETOB) Müdürü Cahit Sarıbey, “Haziran sonu itibari ile turizmde toparlanma kendini hissettirdi. Eksilerin açığı kapanmaya başladı. Bayram ile birlikte iç pazar da hareketlenecek. Yerli turizmde erken rezervasyon ile ciddi indirim alan tatilciler gelmeye başladı. İç pazar beklentimizin üzerinde.
İngiltere pazarında da toparlanma başladı. Almanya’daki artış bizi sevindiriyor. Fuarlarda bunun için mücadele ediyoruz. 2016 yılının hazırlıklarına şimdiden başladık. Gelecek yıla sıkıntılı girmemek için şimdiden kolları sıvadık. Önümüzdeki hafta Belediye, Ticaret Odası ve sektör temsilcileri ile çok ciddi toplantı yapacağız. 2016’yı çok daha iyi kurgulayabilmek için çalışmalara şimdiden başladık.
Temennimiz sıkıntı olmaması. Turizm, çok kırılgan bir sektör. İnşallah beklentilerimizin karşılanacağı bir sezon olacak” dedi.
“SEZONU KAYIPSIZ KAPATIRIZ”
Muğla Kültür ve Turizm Müdürü Veli Çelik ise 2014 yılına göre bir düşüş yaşandığını, 2013 ve 2012 yılları baz alınırsa artışın söz konusu olduğunu söyledi. Çelik, “Ağustos ayında yerli ve yabancı açısından tesislerde yer bulmak zor. 2014 yılında çok iyi bir rakama ulaştık. Sezonu kayıpsız kapatacağımıza inanıyorum. Alman turistlerdeki artış hala beklentimizin altında. Türkiye’ye 5 milyon Alman geliyor. Bunun yüzde 10’unu Muğla’ya çekmemiz lazım. Bunda TUİ’nin önemli etkisi olacağını sanıyorum. Çünkü Almanlar şu anda özellikle Bodrum’u tercih ediyor. Uluslar arası büyük seyahat acentelerine bölgenin iyi tanıtılması, Avrupa ve Kuzey Avrupa ülkelerin potansiyelini kullanmada bize yardımcı olur. Ülkemize Danimarka’dan 500 bin kişi, Rusya’dan 5,5 milyon kişi seyahat için geliyor. Bunların en azından yüzde 10’unu Muğla’ya çekmemiz gerekiyor” dedi.
“REKABET FİYATTA DEĞİL, HİZMETTE OLMALI”
Turizm sektöründe işletmelerin hizmet ve kalite ile rekabet etmesi gerektiğini belirten Çelik, “Hedefimiz döviz girdisini arttırmak. Kişi başı turizm harcamalarında bin doları 2 bin dolara çıkarabiliriz. Bunun için turisti kandırmadan hizmet sunabilmeliyiz. Rekabeti hizmetin kalitesinde değil, fiyatta yapıyoruz. Bu da bizi sıkıntıya sokuyor. Bu rekabet çok şikâyetlere neden oluyor. Bakış açımızı topyekün değiştirmemiz gerekiyor. Eğer rekabeti hizmet ve kaliteye yönlendirebilirsek, hem harcama oranlarında artış olur, hem de kaliteli turizm yapılır” dedi.