Çokça yazıldı, çokça çizildi. Sosyal medyada günün konusu oldu. Fenerbahçe taraftarı bir daha Abdullah Kiğılı'nın forma tasarımlarına
karışmamasını bile istedi. Fenerbahçe ile simgeleşen 'çubuklu formanın' Fenerbahçe Burnu'nda ışık saçan beyaz fenerden esinlenerek yapılan yeni tasarımı oldukça eleştirildi. Sabah.com.tr Fenerbahçe Kulübü Başkan Vekili Abdullah Kiğılı ve Fenerium CEO'su Aydın Kilmar'a eleştirileri sordu. İşte konuyla ilgili en yetkili iki ismin Sabah.com.tr'ye yaptığı çok özel açıklamalar.
Öncelikle yeni formalar hayırlı olsun. Çubuklu forma çokça tartışıldı. Klasik çubuklu formanın es geçildiğine dair eleştiriler aldınız. Neler söyleyeceksiniz?
Abdullah Kiğılı: Çubuklu formanın nesi beğenilmedi? Bu bizim bildiğimiz çubuklu formamız. Beğenmemiş olabilirler ancak hakarete varan açıklamalar yapılmamalı, yakıştıramıyorum. Çünkü rencide eden açıklamalar. Diyelim ki beğenilmedi ve ona göre yorum yapıldı, saygı duyuyorum. Eleştiri tabii ki olacak ama karşı tarafı tahrik ve rencide edici olmamalı. Yılların Emre Aköz'ü mesela. İstesem ben de seni yerin dibine batırayım ama bana yakışmaz. Öbür taraftan magazinde Mevlüt Tezel de söylemiş. Şahsımızla alakalı hiçbir şey yazmadı sadece "formalar beğenilmedi." Saygı duyarım. Taraftarların beğenmediğini söylüyorlar. Nereden anlıyor insanlar bunu da anlamış değilim...
EMRE AKÖZ'ÜN KİĞILI TARAFINDAN ELEŞTİRİLEN YAZISI – TIKLAYIN
Sosyal medyada taraftarlar çubuklu formayı beğenmediklerini belirtip eleştirilerde bulundular.
Sosyal medyadakiler mi gerçek yoksa buradaki satışlar mı gerçek?
Peki, satışlar ne durumda?
Satışlar gayet iyi gidiyor hatta yok satıyor diyebiliriz. Sonra sosyal medyada eleştiriler var. Bana ne sosyal medyadan! Beni enterese etmiyor.
Forma satışları nasıl gidiyor?
Aydın Kilmar (Fenerium CEO'su): Geçen yılın bu dönemine göre satışlar yüzde 65 arttı. Bu ne demek? Şimdi çıkıp "Formam 350 bin ya da 400 bin sattı" diyorlar ya, bunun bazı ölçümleri var.
Birincisi bizden alacağınız her rakam net rakamdır. İkincisi, "corner" diye tabir ettiğimiz mağazalarımız var ve üçüncüsü "franchise" yani bayilere verdiğimiz formalar var.
Dolayısıyla önceki yıla göre bir sonraki yıl bayilere sattığınız forma sayısı arttı mı azaldı mı? İşte bu önemli. O zaman geçen seneye göre yüzde 65 artış var. Şimdi beğenilmedi kriteri nereden çıkıyor? Fenerbahçe için elli milyonluk bir camia diyorsak elbette içinde böyle farklı görüşler olur. Ama satışa yansıyan boyutu ile ölçerseniz, beğenilip beğenilmediğini kim ispat edebilir? Benim için rakamlar önemli.
Forma tasarım süreci nasıl işledi?
Aydın Kilmar: Bir buçuk yıl önce başladı bunun dizaynı. "Global" diye tabir ettiğimiz "Adidas Dünya" ile başlıyor. Onların 'designer'ları ile başlıyor...
Klâsik çubuklu forma motiflerinden çıktığınız eleştirileri çok yoğun ama...
Aydın Kilmar: Fenerbahçe'nin en büyük sponsoru taraftarıdır. Formada ne beğenilmedi? Işıklar beğenilmedi. Aslında bu ne biliyor musunuz? Fenerbahçe Spor Kulübü'nün ilk kez formasının üzerine koyduğu amblem Fenerbahçe Burnu'ndaki o ışık saçan fener. Oradan yola çıkıldı. O ışık kümesi sarıdan laciverte geçerek klasik çubukluyu oluşturuyor. İlk formanın üzerine konulan amblem yani. Biz Fenerbahçe taraftarının önüne hikâyesi olmayan hiçbir şey çıkarmadık ki bugüne kadar. Mesela bir tişörtün kolunda 89 yazıyor. Şimdi sorabilirler 89 ne? Ben size söyleyeyim 89 Fenerbahçe'nin 103 golle şampiyon olduğu, Aykut Kocaman'ın gol kralı olduğu dönem. İşte 89'un anlamı o. Bize sorsalar biz de bunun açıklamasını yapsak. Ama kendi kendimizi yiyoruz! O kadar emek veriyorsunuz, o kadar çaba gösteriyorsunuz, milyonlarca taraftar ilgi ve alaka gösteriyor ve sizin motivasyonunuzu yükseltirken arkasından kırıcı yorumlar…
Abdullah Kiğılı: Daha bir iki gün olmadan "formalar tutmadı" deniyor. Yani sen 24 saatte tutmadığını nasıl anlarsın? Taraftar yeni görüyor. Sen nasıl anlarsın taraftarın tutmadığını? Neye göre anlıyorsun Emre Aköz? Herkes bunu daha yeni gördü. Nasıl anladınız birdenbire. Biz anlıyoruz ama... Buradaki satışlardan belli.
Forma tasarımlarına kimler karar veriyor. Kaç kişi çalışıyorsunuz?
Abdullah Kiğılı: 3 kişiyiz. Designerlar ile birlikte toplam 7 kişilik bir ekip var.
Fenerbahçe'nin UEFA ile devam eden bir davası var. Bu durum forma satışlarını nasıl etkiledi?
Gayet iyi durumdayız. CAS'ın açıklamasından sonra ilk gün borsada yüzde 10'dan fazla değerimiz arttı. Yaklaşık 5 gün içerisinde kombine satış oranı 7 bin adet arttı.
Daha önce bununla ilgili bir önlem almış mıydınız?
CAS kararını açıkladıktan sonra forma satışı olsun, kombine satışı olsun müthiş bir artış oldu. Taraftar ilgi gösteriyor. Her şey çok iyi gidiyor.