Geçen sezon Şampiyonlar Ligi'nde çeyrek final oynayan G.Saray ve Avrupa Ligi'nde final kapısından dönen F.Bahçe, elde ettikleri gelirlerle Deloitte'un 2012-2013 sezonu "Futbol Para Ligi" raporuna
Avrupa'nın 5 büyük ligi dışından giren iki kulüp olmayı başardı. Geçen yıl listenin 30. sırasında yer alan
G.Saray, 14 basamak atlayarak 16'ncılığa yükseldi. Sarı-kırmızılıların yıllık geliri, bir önceki döneme göre 62 milyon Euro artarak 157 milyon Euro'ya ulaştı. Raporda, G.Saray'ın gelirindeki yüzde 21'lik artış,
"TT Arena Stadı ve iki sezondur Şampiyonlar Ligi'nde bulunulması"na bağlandı. İlk 20'ye 5 yıllık aranın ardından dönen
F.Bahçe, gelirini önceki yıla göre yüzde 22.4 arttırarak 126.4 milyon Euro'yu kasasına koydu. Bu başarıda geçen sezon Avrupa Ligi'nde yarı final oynamasının payının olduğu vurgulandı.
M.United kürsüden indi
Real Madrid,
İspanya'da devam eden ekonomik krize ve 2012-2013 sezonunda İspanya Süper Kupası haricinde kupa kazanamamasına rağmen 518.9 milyon gelire ulaşarak, geçen yıl olduğu gibi sıralamının en üst basamağında yer aldı.
İkinci sırada 482.6 milyon Euro'luk gelirle bir diğer İspanyol temsilcisi Barcelona'nın bulunduğu listede,
Bayern Münih, bir basamak yükselerek üçüncülüğe yerleşti.
Sosyal medyada da ezeli rekabet var!
Danışmanlık şirketi Deloitte, 1996-1997 sezonundan beri yayımladığı "Futbol Para Ligi" raporunun 17'ncisinde kulüplerin sosyal medyadaki etkinliği de gözler önüne serildi.
Galatasaray, Facebook'taki 9 milyon 400 bin üyesiyle 10. sırada yer alırken, Fenerbahçe 7.1 milyonla 12. sırada kendini yer buldu. Sarıkırmızılı kulüp 3.5 milyon Twitter takipçisiyle birçok Avrupa kulübüne fark atarken, Fenerbahçe de 2.7 milyon takipçiyle listede yer aldı. Messi ve Neymar'lı Barcelona,
52.4 milyon Facebook üyesi ve 10.9 milyon Twitter takipçisiyle listenin zirvesini kimseye bırakmadı.