YAZARA MAİL GÖNDER Kötü işletmecilik

YAZARLAR

Sorun 12 Ağustos Çarşamba günü 17.00'yi tam 18 geçe başladı. Borajet'ten gelen mesajda "aynen" şöyle yazıyordu:
"Sn. Yolcumuz 13.08.2015 tarihindeki Istanbul (Saw)-Rhodes operasyonel neden ile iptal edilmiştir.
Bilgi için 0850222267"
Olaya yabancı okurlarımız için dili bozuk mesajı gündelik Türkçeye çevireyim:
Borajet'in, ertesi gün saat 06:00'da Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan yapacağı Rodos uçuşu, "operasyonel nedenlerle" iptal olmuştu.
Rötar değil, iptal! Yani o gün böyle bir uçuş yapılmayacaktı.
Bizi 12:55'te kalkacak Aegean Havayolları uçağıyla Atina üzerinden Rodos'a göndereceklerdi. Bunu duyunca telaşlandım.
Daha önce adanın, Osmanlı-Türk eserlerinin de yer aldığı tarihi merkezini gezmiştik. Ancak bu büyücek adanın, diğer kısımlarını (bilhassa plajlarını) bilmiyorduk.
Bu sebeple internet üzerinden araç kiralamıştım. Otomobili 09:00'da teslim alacaktık. Peki, şimdi ne olacaktı? Çünkü öngörülen varış saati 17.45'ti...
Aracı kiralama şirketine mail'ler attım. "Aman rezervasyonu iptal etmeyin" dedim. Cevap gelmedi.
Telaşlanmamın tek sebebi para değildi.
Bilen bilir... Ağustosta Yunanistan turizmi zirve yapar. Oteller, lokantalar "full çeker". Zaten bize uygun pek az sayıdaki araçtan birini kiralamıştım. Şimdi belki o da olmayacaktı.
Neyse... THY'nin işlettiği uçakla Atina'ya sorunsuz uçtuk. Daha sonra da yarım saat rötarla adaya indik.
Geliş salonu Milas'ın ve Dalaman'ın eski haline benziyordu: Sıcak ve sıkışık.
Turistleri taşıyan uçaklar birbiri ardına iniyordu ama bagaj hizmeti ağırdı.
Bavulumuzu, başka uçaklara ayrılmış bir bantta dönerken buldum.
Tahmin edeceğiniz gibi rezervasyon iki saat sonra iptal edilmişti. Başka araç da yoktu. Şans eseri daha kaliteli ama yüzde 40 daha pahalı bir araç bulabildik de tatilimiz daha da zehir olmadı...

Daha da binmem!

Gelelim beş gün sonraki dönüşe... Check-in'i yapan görevli Yunan hanım çok yardımcı oldu. Rahat, sakin bir şekilde 14 numaralı çıkış kapısına gelip Borajet'in 16:45 uçuşunu beklemeye başladık.
Önce 16.45'teki uçuşu 17.00'ye aldılar. Ben emindim yürümeyeceğine. Nitekim 17.15 olduğunda dijital ekranda hala 17.00 yazıyordu.
Bir yolcu Borajet'in çağrı merkezine ulaştı. "Efendim, o uçak 17:45'te kalktı" demişler. Adamın yüzünü görmeliydiniz!
Zaman geçiyor ama ne gelen var, ne giden; öylece duruyoruz. Bekle, bekle; nihayet 18.40'ta uçağa almaya başladılar.
Allah'tan hostesler şirin, tatlı sözlü, görevini iyi yapan hanımlardı da; uçaktaki 18 yolcunun siniri birazcık yatıştı.
Zaten tahmin etmiştik de... Eve dönüp arkadaşları ve sağı solu arayınca öğrendik.
Mesele ne uçağın bozulmasıydı, ne hava muhalefeti... Borajet bunu hep yapıyordu:
Baktılar ki talep az, şartlar uygunsa "operasyonel neden" deyip yolcuları başka uçaklara hoplatıyorlardı.
Rodos tıklım tıklımken, adanın en ücra köşesinde bile Türkler varken, 18 kişiyle kalkılır mı? Demek ki sorun aslında talep eksikliği değil; düpedüz kötü işletmecilikti...
Bunları şunun için yazdım: Uçaklar rötar da yapar, bozulur da; fazla takmamak lazım. Yolcuyu umursamayan zihniyet ise bambaşka bir mesele...
Bu şirket bizim için bitmiştir. Gerçekten üzgünüm.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.