Türkiye'nin en iyi haber sitesi

"Üç gün boyunca grip ilacı kullandım. Çarpıntı ve nefes darlığı yaşıyorum. Sebebi nedir?" İ.R./Giresun
Grip ilaçlarının içerdiği psödoefedrin, fenilpropanolamin gibi bileşikler burunla boğaz çeperlerinde enfeksiyona bağlı ödemleri gidererek; nefes alma zorluğu, boğazda yanma ve yutma güçlüğü, burunda tıkanmanın giderilmesinde faydalıdır. Ayrıca gribe bağlı olarak ateşin düşmesinde, halsizlik, güçsüzlük, bitkinlik, kırgınlık gibi şikayetlerin giderilmesinde de fayda sağlamaktadır. Ancak bu kimyasal maddeler, vücutta sinir sistemini uyararak çarpıntı, göğüste basınç hissi, sıkıntı, sürekli baş ağrısı, baş dönmesi, göğüste kalp krizi ile karıştırılan şiddetli ağrı ve hipertansiyona yol açabilir. Hatta grip ilaçlarına bağlı hipertansif, beyin kanaması, inme ve kalp krizi de gelişebilir. Bu ilaçların aşırı dozda kullanılması havale ya da nöbetler, gerginlik, huzursuzluk, titremeler, titreklik, çarpıntı, uykusuzluk ve hatta şok etkisine yol açabilir. Bu nedenle hekim kontrolünde kullanılmaları öngörülmektedir.

BOĞAZ ENFEKSİYONUNDA BOL SU İÇİN
"Bir haftadır boğazımda yanma, ağrı ve yüksek ateş şikayetlerim var. Ne yapmalıyım?" D.S./Adana
Boğaz enfeksiyonları, bademciklerin ya da yutağın iltihaplı bir hastalığıdır. Farenjit ya da tonsilit adı verilir. Genelde bakterilerden bulaşabildiği gibi, virüslerle de meydana gelebilmektedir. Ayrıca soğuk algınlığı da buna zemin hazırlamaktadır. Influenza ya da grip hastalığı da en sık görülen nedenleri arasındadır. Bilinçsizce ve rastgele kullanılan antibiyotikler, ilaca direnç gelişimine yol açabileceği gibi; karaciğer, mide, bağırsak, böbrek hasarlarına da yol açabilir. Yatak istirahatı, soğuk olmayan ılık sıvı gıdalar ve bol su içmek iyileşmede etkili olabilmektedir.

GRİP İLACI ZATÜRRE YAPABİLİR
"Doktor grip ilacı verdi. Acilde zatürre teşhisi konuldu ve bu ilaca bağlandı. Doğru mu? A.C./İst.
Evet, influenza tedavisinde kullanılan anti viral ilaçların pnömoni ya da zatürre yapması istenmeyen yan etkileri arasındadır. Bu nedenle hastalık grip sanılıp da bu gibi ilaçların kullanılması tehlike yaratabilir. Kesin virüs varlığı teşhis edilmeden bu gibi ilaçların kullanılması, bu tarz problemlere yol açabilir.

ORGAN HASARI OLUR
Bazı yayınlarda bu ilaçların enfarktüse dahi yol açabildiği, hatta organ hasarlarına neden olabildiği de bildirilmiştir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER