YAZARA MAİL GÖNDER Bursa'dan bölgesel marka çıkar mı?

YAZARLAR / Bölgeler Yazarları

Tabii ki çıkar... Bunu ne kadar istediğinize ve bu amaçla ne yaptığınıza bağlı... Mademki 2023'te ilk 10 ekonomide olacağız; bunun için dünya ölçeğinde en azından 10 markamız olması gerekmez mi? Peki soru şu; biz bu markaları oluşturmaz isek, bunu bizim yerimize kim yapacak?
Balkanlara doğru açılan BUDO veya Bursa'da yeşermiş İpekiş ve onlarca yerel marka, bölgesel güç haline gelebilir mi? Pekâlâ gelir... Yeter ki doğru strateji ve gereken gayret birleştirilebilsin.
Bunu sağlayabilmek, düne göre daha mümkün. İnternet ve küreselleşme, bölgesel güçte markalar çıkarmak için yeni imkânlar sunuyor bizlere...
Küreselleşme; yedi düvelde tanınmayı sağlarken kendi sokağımızda yabancılaşmayı da getirdi beraberinde. İnternet sayesinde hepimiz; hayatımızın çok uzaklarına açıldık; el sallamıyor, resmen boğuluyoruz.
Yereli dışlayan her sistem, sürdürülebilir olamıyor ve internet bitler, baytları nakletse de hayat hala atomlar üzerinden yürüyor. Dokunamadığını beğenemiyor, görmediğini benimseyemiyorsun. Hal böyle olunca da kendi semtinde tanınmayan fakat sosyal medya sayesinde iki okyanus ötede bilinebiliyorsun...
Gilan Mücevherat'ın kurucusu Ferhan Geylan, işte bu tezadı fark edenlerimizden... "Ben, arkadaşlarım, bölgem ve işim" düsturuyla ; www.frasb.com adlı, yerel üreticileri markalaştırmak için sosyal platform oluşturmuş. Amacı, kendi bölgesinde değer üreten ama bunu yan sokağına dahi tanıtamayan işletmeleri, yerelden küreye taşımak.
Aslında ihtiyaç; doğru belirlenmiş. Bugün ticaretin %80'i, komşuyla yapılıyor. Büyük firmalar da yerel firmalara üretim yaptırma yoluna gidiyor. Çünkü sorun şu; yerel olmayınca büyükler nasıl var olabilir ki?
Gelecek yıl Amerika'da, bu yıl Bağdat Caddesi'nde pilot uygulamayla KOBİ'leri, küçük aile işletmelerini "yerelden küreye" taşıyacak Ferhan Geylan'ın hedefi; sitesi üzerinden 20 milyon kullanıcıya ulaşmak. Bu kullanıcı, ister harika pastalar yapan yan komşunuz olsun ister bir gömlek tasarımcısı, eğer bir değer üretiyor ve onu yöresi tanımıyorsa, artık tanıyabilecek.
Bu; İstanbul'dan bir örnek. Bursa'nın kendi örneklerini çıkarması pekâlâ mümkün. Hele ki BUDO'nun kısa sürede gösterdiği Balkanlara açılma başarısı, bunun kanıtıdır.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.