YAZARA MAİL GÖNDER Formula pistlerinin Yağmur Adam’ı

YAZARLAR / Cumartesi Sabah Yazarları

Formula 1’e damga vuran pilotlardan Brezilyalı Ayrton Senna, 1 Mayıs 1994’te pistte yaptığı bir kazada hayatını kaybetti. Gelmiş geçmiş en iyi pilotlardan biri olarak kabul edilen Senna’nın ölümünün 22’ yıl dönümü

Formula 1 dünyada en çok takip edilen motorsporları yarışlarının başında geliyor. Formula 1'i motorsporları dünyasının en ilgi çeken mücadelesi haline gelmesinde efsane pilotların büyük rolü var. Formula 1'e damga vuran ünlü pilotlardan biri de Brezilyalı Ayrton Senna. Otoriteler tarafından gelmiş geçmiş en başarılı F1 pilotu olarak kabul edilen Senna,1 Mayıs 1994'te İmola pistinde geçirdiği bir kazada hayatını kaybetti.

YAĞMUR BİR AVANTAJDI
Üç dünya Formula 1 Şampiyonluğu bulunan Senna, pistlerde birçok rekora imza attı. Rekorlarının bazılarının hâlâ kırılamamış olması, onun gerçekten iyi bir pilot olduğunu kanıtlıyor. Bugüne kadar kırılamayan bu rekorların başında üst üste kazandığı 6 Monaco Grand Prix zaferi geliyor. 10 yılda 65 pole pozisyonu başarısı ise sadece Michael Schumacher tarafından 15 yılda kırabildi. Sürüş stili, çelik gibi sinirleri ve azmi ile gönüllerde taht kuran Senna'yı 22' ölüm yıldönümü vesilesiyle bir kez daha hatırlatmak istedim. Yağmur… Formula 1 pilotlarını zorlayan faktörlerin başında gelir. Senna i ise yağmur onun yarış kazanmasını sağlayan bir avantajdı. Yüzyılın yarışı olarak da adlandırılan 1993 Avrupa Grand Prix'indeki zaferi ona Yağmur Adam lakabının takılmasına neden oldu. Sağanak yağmur altındaki yarışa dördüncü sırada başlayan Senna'nın kağıt üzerinde çok fazla şansı yoktu. Ama birinci turun sonunda önündeki Alain Prost, Damon Hill, Michael Schumacher'i sollayarak ilk sıraya yerleşti. Damalı bayrağı ilk gören isim oldu.

F1 MACERASI 10 YIL SÜRDÜ
Senna'nın bu başarısının sırrı ise küçük yaşlarda ortaya çıktı. Senna, o zamanlarda karting yaparken piste çıkmak için yağmurun yağmasını bekliyordu. Böylece birçok F1 pilotunda olmayan bir yeteneğe sahip oldu. 1984'te Toleman takımıyla Formula 1'e adım atan Senna'nın F1 macerası toplam 10 yıl sürdü. Son yarışı ise 1 Mayıs 1994'te Imola'da koşulan San Marino Grand Prix'si oldu. Senna 1994 sezonunda McLaren'den ayrılıp yeni takımı Williams'da yarışmaya başladı. İlk iki yarışı teknik nedenlerden dolayı bitiremedi. Bu durum üzerinde bir baskı yarattı. Sezonun üçüncü yarışı San Marino Grand Prix'i kazalarla başladı. Sıralama turunda ilk kazayı Rubens Barrichello yaptı. Son sıralama turunda ise Avusturyalı Roland Ratzenberg, kontrolünü yitirdiği araçta hayatını kaybetti. Roland Ratzenberg'in ölümü Senna'nın moralini bozdu. Ancak hayat devam ediyordu. Pole pozisyonunu alan Senna, yarışa ilk sırada başladı. Yeni takımıyla üçüncü yarışına çıkan Senna, Imola pistinde 7'inci turda Tamburello virajını alamadı ve beton duvara çarptı. Senna, direksiyon milinden kopan bir kaynak parçasının kaskı delerek kafasına saplanması sonucu yaralandı. İlk mühadele pistte yapıldı. Ardından hastaneye kaldırıldı. Pist kapanmasın diye Senna'nın hastanede öldüğü açıklandı. Ancak, Senna hayatını pistte kaybetmişti. Senna, 5 Mayıs 1994'te memleketi Brezilya-Sao Paulo'da düzenlenen devlet töreniyle son yolculuğuna uğurlandı.

DEV MARKALARI SOLLADI
Hyundai Motor Grubu, Nisan 2016 itibarıyla tüm dünyada toplam 100 milyon adetlik satış rakamına ulaştı. Sadece 54 yıl içerisinde bu satış rakamını gerçekleştiren Hyundai Grubu, dünyanın önde gelen birçok otomotiv markalarını da geride bıraktı. İlk satışına 1962 yılında başlayan Hyundai, 1993 yılında 10 milyon adetlik satışa ulaşırken her geçen yıl satışlarını iki katına çıkararak oldukça önemli bir ivme yakaladı. 2008 yılında 50 milyon adetlik satış kesinleşirken daha sonra piyasaya sunulan kaliteli modellerin etkisiyle de 2014 yılında bu rakam 90 milyona ulaştı. Hyundai, bu başarının üzerinden iki yıl geçmeden 100 milyon adetlik satışı yakaladı. Hyundai tarafından 1990 yılında tanıtılarak satışa sunulan ve geçtiğimiz günlerde altıncı nesline kavuşan Elantra modeli, 26 yıllık serüveni boyunca 11 milyondan fazla satılarak markanın en fazla beğenilen modeli unvanını da elinde bulunduruyor. Hyundai'nin bir diğer popüler modeli Accent ise bugüne kadar 8 milyon adetten fazla satışa ulaştı. Sonata ise 7.8 milyon adetlik bir satış başarısı gösterdi.

KOLEOS ÇİN'DE ORTAYA ÇIKTI
Renault, yeni Koleos'u 2016 Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerle buluşturuyor. Dünyanın her yerindeki müşterilerin taleplerine uygun olarak ayrıntıları üzerinde düşünülmüş olan yeni Koleos'un satışları 2016'nın üçüncü çeyreğinde Avustralya, Türkiye, Körfez ülkeleri ve bazı Latin Amerika ülkelerinde başlayacak. 2016'nın sonuna doğru ise Çin'de, ardından 2017 yılı başında Rusya ve Avrupa'da satışa sunulacak. Yeni Koleos, SUV segmentinin bütün tasarım özelliklerini bünyesinde barındırıyor. 2 bin 710 milimetrelik dingil mesafesi ve 4 bin 670 milimetrelik toplam uzunluk, sınıfının en uzunları arasında yer alan yeni Koleos'un D-segmenti SUV otomobili olarak geniş iç mekan alanı sunmasına imkan tanıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.