YAZARA MAİL GÖNDER Televizyon seyircisi firarda

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Televizyon seyircisi, ekranlardaki uzun reklam kuşaklarından kaçacak delik ararken, pek çok formül de geliştiriyor.
Okurumuz Ercan Bozkurt da evine bir adet servis sağlayıcı portal almış. İşte izlenim ve tavsiyeleri: "Merhaba Yüksel Bey. Artık dakikaların ve saniyelerin çok önemli olduğu bir çağda yaşıyoruz. Normal süresi 70-80 dakika olan bir diziyi saat 21.00'de başlatıp önce uzunca özet vererek ve içlerini reklamlarla, fragmanlarla doldurarak 150-170 dakikaya yaymaktalar. Kimse bütün gece TV başında, tek bir diziyi izlemek için oturmaz. Bu durumda insanlar sadece sizin yazı konunuz olan reklamları değil; bütünüyle dizileri de normal yayın akışında TV'den izlemiyor. Ben evime bir servis sağlayıcı portal aldım; 'tekrar izle' opsiyonuyla sevdiğim dizileri, özet kısmını ve reklamları sardırarak izliyorum. Kimileri de internetten açıp izliyor.
Artık internet bağlantılı akıllı TV'ler piyasada rağbet görüyor ve yakın tarihte bu TV'ler her evde olacak. Ben evime aldım ve bu reklamlarla fragmanlara bakmadan doğrudan yayınları izliyorum.
Yapımcılar ve reklamcılar farkında değiller ama insanlar bilinçaltlarında bununla mücadele ediyor ve bu yönde yatırım yapıyorlar. TV'de normal yayın akışında sevdiğimiz bir dizi başlarken eşim hemen kanalı değiştiriyor, 'Amaan şimdi kim uğraşacak reklamlarla falan. Hele dizi bitsin sonra internetten/portaldan bakarız' diyor.
Televizyoncular ve reklamcıların yapması gereken; vaktin insanlar için ne kadar değerli olduğunu iyi algılamaları ve ortalama bir izleyicinin ne kadarlık reklama müsaade ettiğini iyi hesaplamaları. Ben mesela bir saatlik bir dizide 10 dakikalık bir reklama müsaade ederim. 15 dakikaya 'belki' derim ama 20 dakikaya kesinlikle izin vermem. Bunu bilimsel olarak, dönem dönem incelemeleri gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.