YAZARA MAİL GÖNDER D vitamini ne kadar alınmalı?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

Geçen sene menopoza girdim ama hiçbir ilaç kullanmıyorum. Çevremden D vitamini almam gerektiğini duydum, doğru mu? K.U./Ankara
Ülkemizde
D vitamini eksikliğinin görülmesi şaşırtıcı. Çünkü denizi ve güneşi ile ünlü bir ülkenin insanlarında, tek şartı güneş ışığı olan bir vitaminin eksikliğinin görülmesi gerçekten ilginç.

70'E KADAR 600 IU
Biliyorsunuz; D vitamini güneş ışığının yardımı ile deride yapılır. Gıdalarla alınanlar da ne yazık ki her zaman günlük ihtiyacı karşılamada yeterli olamıyor. Bu nedenle bir eksiklik varsa, vitamin haplarıyla takviye edilmesinde fayda var. D vitamininin önerilen günlük alım miktarı; 70 yaşına kadar 600 IU'dir. 'IU' uluslararası birim anlamına gelir ve vitamin dozlarını, kutu üzerinde genellikle bu şekilde görürsünüz. 71 yaşından sonra ise günlük ihtiyaç 800 IU olarak hesaplanır. Bazı araştırmacılar; çok daha yüksek dozlar önermektedir fakat günlük 4000 IU üzeri vücuda zarar verebiliyor.

GÜZEL BİR UYKU ÇEKMEK İÇİN...
Güzel bir uykuya hasret kaldım, ne yapsam olmuyor; ya uyuyamıyorum ya da erken kalkıyorum. A.V./Van
Çalışmalar ; uyku bozuklukları ile trafik kazaları, ilişki sorunları, işte düşük verimlilik, iş kazaları, unutkanlık ve mizaç değişiklikleri arasında yakın ilişkiler kurmuştur. Hatta birkaç çalışma; uyku bozuklukları ile kalp hastalığı, şişmanlık ve şeker hastalığını da ilişkilendirmiştir. Çoğu uykusuzluk vakasında sebep; kötü uyuma alışkanlıklarına bağlıdır. Örneğin öğleden sonra kafeinli içecekler tüketmek, yatağa gitmeden önce ağır yemek ya da sigara içmek, TV karşısında uyuyakalmak, uyku saatlerini değiştirmek; uykusuzluk ya da kötü uykunun sebepleri arasındadır.

ARADA ATIŞTIRMAK YANLIŞ MI?
Öğün aralarında atıştırmak istiyorum ama kilo almaktan da korkuyorum. H.E./İstanbul
Düşünmeden yiyeceğiniz öğün harici yiyecekler; belinizi kalınlaştırırken, aklınızı kullanarak yedikleriniz, tam tersine kilonuzu kontrol etmenizde en büyük yardımcınız olacaktır. Ara öğünlere bölünmüş ve arada acıkınca ağza bir-iki şeyin atıldığı bir beslenme stilini benimseyenlerin, kilo kontrolünü daha iyi becerdikleri zaten biliniyor. Arada yenilenler özellikle protein bakımında zenginse; metabolizmayı yüksek hızda tutmaya yardımcı oluyor. Örneğin kuruyemişler hem tok tutar, hem de protein deposudur. O nedenle atıştırın ama akıllı atıştırın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.