Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Çikolatada trend gastronomik tatlar

Dünya markası Godiva'nın New York ofisindeyim.
1926 yılında Belçikalı Pierre Draps'ın bir aile işi olarak pralin üretmesiyle başlayan serüven, dünyanın en seçkin markalarından biri olarak devam ediyor. Bugün 19 ülkede 750'den fazla mağazaya sahip.
Yıldız Holding'in 2009 senesinde markayı bünyesine katmasıyla, Murat Ülker önderliğinde Çin ve Ortadoğu pazarına ağırlık veriliyor. Hatta bu karara yönetim kurulu itiraz etmesine karşın Murat Ülker hedefinden vazgeçmiyor. Sonuç ortada. Yıldız idaresindeki ilk sene cirosu 456 milyon dolar, 2016 yılı cirosu ise 800 milyon dolar.

VİTRİN ÖNEMLİ
Markayı marka yapan detaylar birbirinden zengin. Mesela vitrin tasarımları. Maalesef bizde pek önem verilmiyor ama yurt dışında, özellikle Amerika ve Avrupa'da vitrin tasarımcılığı büyük önem teşkil ediyor. Yılbaşı dönemi için çalışmalara bir sene öncesinden başlanıyor.
Ambalaj tasarımlarının arkasında da müthiş detaylı bir çalışma söz konusu. Çünkü markanın önde gelen geleneklerinden biri de ambalaj ve tasarım.
Yaklaşık bir yıl süren çalışmalar sonucunda o hayranlıkla baktığımız paketler ortaya çıkıyor.
Çikolatada son trendler ise gastronomik tatlar.
Bugünün tüketicisi, yedikleri yiyecek konusunda da serüven, daha farklı tatlar, hiç beklenmeyen lezzet ve süprizler peşinde.
Örneğin çikolataya tuzlu ya da baharatlı tatların katılması; farklı, şaşırtıcı kombinasyonların oluşmasını sağlıyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA