1956 yılına ait bu ilan, Amerika'da gazetelerde yayınlanmış... Yeni piyasaya çıkan bir sigara, yeni doğmuş bir çocuk ve annesinin en masum halleriyle sembolize ediliyor. "Bizde bu anne gibi gurur duyuyoruz, yeni sigaramızın keyfini çıkarın" falan demişler. "Bari bir de üzerine sağlığa faydalı yazsaymışlar" demeyin; onu da yaptılar.
Daha önce de yazmıştım.
1962 yılına ait bir başka ilanda pikniğe çıkan baba, çocuğu ve annesinin yanında gururla sigarasını tüttürüyor ve altta da şu yazıyordu: "Sigaradan her alınan nefes daha da canlandırır insanı, uzun yaşatır."
Kim bilir kaç insan sigaranın zararlarını bilmeden hayatını kaybetti?
Nerden nereye... Şimdi sigaranın zararlarını biliyoruz. Artık sigara paketlerinde korku filmlerini aratmayacak uyarı resimleri yer alıyor.
Lakin yine içiyoruz. Zararlarını bile bile.