YAZARA MAİL GÖNDER Şahan, neden Cem Yılmaz'ı geçemedi?

YAZARLAR / Günaydın Yazarları

26 Kasım 2012 tarihli yazımda 'CM101MMXI Fundamentals'ın, 15 gün önceden vizyona girse de 'Celal ile Ceren'in gişesini etkileyeceğini yazmıştım.
Yazıyı da şöyle bitirmiştim: "Cem'in stand-up'ı, 'Celal ile Ceren'in gişesinin yarısını yapsa bile olay olur, geçerse de büyük bomba olur!"
Sonuçta 'CM101MMXI Fundamentals' bir sinema filmi değil, bir stand-up gösterisinin beyaz perdede gösterilmesi için çekilmiş özel kayıttı. Böyle bir gösterim Türkiye'de ilk kez deneniyordu. Dünyada da bunu yapan nadir zaten.
Aslında Cem Yılmaz riskli bir işe girişmişti; sinema izleyicisinin alışkın olmadığı ve gözü kapalı gitmeyeceği bir ürün sunuyordu.
Öte yandan 'Celal ile Ceren' her şeyiyle gişe yapmaya programlanmış bir filmdi. Yani Cem Yılmaz açısından çok da adil olmayacak bir karşılaştırma olacaktı! Ama 'CM101MMXI Fundamentals' daha ilk günkü gösteriminde bomba etkisi yarattı, bir komedi şöleni olduğu anında kulaktan kulağa yayıldı ve daha vizyonda üçüncü haftası dolmadan, 2 milyon 387 bin kişi tarafından izlendi.

KOPYA SAYISI ÖNEMLİ
Gelelim asıl karşılaştırmaya...
'Celal ile Ceren'i ilk üç günde 601 bin kişi izledi. 'CM101MMXI Fundamentals'ı ise 501 bin kişi. Arada 100 bin fark var ama sinema sektöründe asıl önemli olan kopya başına düşen izleyici sayısıdır.
Cem 296 kopyayla vizyona girmiş, Şahan ise 380 kopya. Şahan'ı kopya başına 1582 kişi, Cem'i ise 1695 kişi izlemiş. Yani Cem kopya başına 113 kişi fark atmış.
Cem Yılmaz sinemada bir ilk denediği için tanıtıma fazla yüklenmedi. Eğer Şahan gibi sürekli röportaj verip haber bülteni yollasaydı, TV'de gündemde olsaydı; bu fark daha da artardı.
Bir de Cem Yılmaz'ın az kopyayla vizyona girdiği de netleşti. Gösterim için ilave 20 salon daha açıldı! Cem Yılmaz daha çok kopyayla vizyona girseydi, aradaki fark daha da büyük olacaktı!
Kâr hesabına ise hiç girmiyorum, bu alanda Cem Yılmaz Türk sinema tarihinin en kârlı işine imza attı.

BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.