'ATV, 'Kurtlar Vadisi'nin transfer olmaması ve piyasa değerinin düşmesi için reklam kuşaklarıyla oynadı, çok reklam girdi, bilinçli bir şekilde reyting düşürdü' benzeri dedikodular ortaya atılmıştı. ATV cephesinden de 'Dizilerde bölümün zaman uzunluğuna ya da senaryonun başarısına göre bazı düşüşler olabilir. Biz kendi ayağımıza niye kurşun sıkalım? Sezon boyunca reklam kuşaklarının süresine raporlardan bakılırsa, gerçek ortaya çıkar' diye bir açıklama gelmişti.
Şimdi 'Kurtlar Vadisi'nin Kanal D'ye transferinden sonra şöyle bir komplo teorisi aklıma geldi: Bu asılsız dedikodu; Pana Film tarafından transfer ücretini yükseltmek için ya da Doğan TV İcra Kurulu üyelerini bölüm başına 2 milyon 100 bin lira gibi astronomik transfere ikna etmek için ortaya atıldı.