Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Nabzınız, kan şekeriniz veya değerleriniz, bedeninizde olup bitenler hakkında mesaj veren en önemli göstergelerdir. Bu rakamları önemsemelisiniz

Rakamlar, sandığınızdan çok daha önemlidir. lı bir yaşam için 'rakamlarınızı' bilmeniz gerekir. Tansiyonunuz, vitamin ve mineral değerleriniz, damar tıkanıklığı ve benzer oranlarınız rakamla ifade edilen sağlık anahtarlarınızdır. Kendi değerlerinizin yanında 'normal' değerleri de bilmeniz gerekir. Bir kalp cerrahı olarak kalp sağlığınızı korumanız için bilmeniz gereken 'rakamlarınızdan' bahsetmek gerekirse, bu listeyi en temel haliyle beş maddeden oluşturmak gerekir. Vücudumuz muhteşem bir makine ise, tüm bağımlı sistemlerde olduğu gibi ona da bakım yapmanız gerekir.

STRESLİYKEN NABZINIZI ÖLÇMEYİN

BİLMENİZ GEREKEN İLK RAKAM:

Kalp atış hızınız Kalp atış hızınız, dinlenme halindeyken bir dakika içinde atan nabız sayınızdır. Bu rakamın dinlenme halindeyken ölçülmüş olması son derece önemlidir. Çünkü stres altındayken, heyecanlı ya da korkmuşken bu rakam artma yönünde eğilim gösterir. Dakikada ölçülen nabzınız, tüm bedeninizde olup bitenler hakkında mesaj veren en önemli göstergedir. Kadınlar için dakikada 90 üzeri nabız, 60'ın altında ölçülenlere göre üç kat yüksek kalp krizi riski olduğunu anlamına geliyor. Yüksek kalp atımı, kalbin alışık olduğu işleri daha fazla çalışarak yapması yani yorulması demektir. Kalp atım hızınız, bir çok sebebe bağlı olarak artabilir. Altında yatan problemi doğru tespit etmek gerekir. Yorulan kalbiniz için en iyi destek, Omega 3'ten zengin beslenmektir. Uzman tarafından yönlendirilmeniz koşuluyla kalbinizi kuvvetlendirecek egzersizler yaparak kalbinizi güçlendirebilirsiniz. Maksimum kalp hızınızı, 220'den şimdiki yaşınızı çıkartarak hesaplayabilirsiniz. Örneğin 30 yaşındaki bir kişinin hedefleyeceği kalp atış hızı; 220-30=190. 190 x 0.8 = 152 olmalıdır. Haftada üç kere, 20 dakika boyunca bu kalp atış hızına ulaşmak, kalbinizin güçlenmesine yardımcı olacaktır.

TUZDA BİR ÇAY KAŞIĞINI GEÇMEYİN

Bilmeniz gereken ikinci rakam: Aldığınız sodyum miktarı
Sodyumdan kastımız, günlük tuz tüketiminizdir. Gereğinden fazla sodyum, kalbinize, böbreklerinize ve damarlarınıza zarar verir. Kan basıncını yükseltme etkisi sebebiyle kalbinizin hızlı çalışmasına, dolayısıyla yorulmasına sebep olur. Yediğiniz gıdalardaki gizli tuz oranı da dahil olmak üzere günde, bir çay kaşığından daha az tuz tüketmeniz gerekir.

BİLMENİZ GEREKEN ÜÇÜNCÜ RAKAM:

Günde 25 gr. lif Liften yoğun beslenmeniz, sadece zayıf kalmakla değil, kalp sağlığınızı korumakla da yakından ilişkili. Lif, bağırsaklarınızda bir mıknatıs gibi davranır ve ü sindirim sistemine iterek atıkların kan dolaşımında emilmeden giderilmesine yardımcı olur. Lif kolesterolün damarlar yerine tuvalette birikmesini sağlar.

FARKINDA OLMADAN YİYORSUNUZ BİLMENİZ GEREKEN DÖRDÜNCÜ RAKAM:

LDL ve HDL değerinizi bilmeniz gerekir
Özellikle gıdalarda bol miktarda bulunan trans yağlar, kimyasal yapıları sebebiyle tercih ediliyorlar. Trans yağlar, oda sıcaklığında uzun süre bozulmadan kalabilirler. Bu özellikleri, üreticiler için son derece önemli olan raf ömrünün uzun olması anlamına gelir. Trans yağların ortaya çıkışını araştıran meraklılar, ilk olarak mum yapımında kullanılmak üzere imal edildiğini fark etmişler. Bu tip yağların en belirgin etkisi, damarlarımız üzerindedir ve iyi kolesterol olarak bilinen HDL miktarını düşürüp kötü kolesterol olarak bilinen LDL değerini yükseltirler. Damar içi plak oluşumuna neden olduklarından atardamar hücrelerinde hasara sebep olurlar. Kendi mutfağınızda hazırlamadığınız sürece trans yağ tüketip tüketmediğinizden asla emin olamazsınız. Amerika'daki gıda firmalarının, porsiyon başına 0.5 gramdan az içerdikleri takdirde ürünlerindeki trans yağları listeleme zorunlulukları bulunmuyor. Bu sebeple marketten aldığınız hazır gıdaların içinde bulunan trans yağı, fark etmeden tüketebilirsiniz.

TARÇIN VE LİMON TÜKETİN BİLMENİZ GEREKEN BEŞİNCİ RAKAM:

Hemoglobin A1C değeriniz
Hemoglobin A1C, kırmızı kan hücrelerinde bulunan hemoglobin adlı proteini değerlendiren testin adıdır. Bu test, son iki-üç ayda kanınızdaki proteinde ne kadar şeker biriktiğini ölçer. Bu testin sonucu en fazla yüzde 6 olmalıdır. Daha yüksek olması, insülin direnciniz olduğu anlamına gelir ki bu durum, sandığınızdan çok daha ciddi sağlık problemlerine gebe olduğunuz anlamı taşır. İnsülin direnci, tip 2 diyabetin habercisi olarak kabul edilir. İnsülin direncinin etki ve belirtilerinden en önemlisi, göbek bölgesi (omentum) yağlanmasıdır. Kan şekeri seviyenizi, tarçın ve limon tüketerek düşürebilirsiniz. Limon, bedeninize giren şekerin daha kolay işlenmesine yardımcı olurken; tarçın, insülin duyarlılığınızı artırır. Ayrıca günlük 200 mikrogram krom takviyesi alınmasının, insülin direncini azalttığını da göstermiştir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER