Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Satın almanın yüzde 60'ını kadınlar yapıyor!

Şu sıralar, saat ve mücevher meraklıları dünyanın dört bir yanından İsviçre'nin Basel kentine akıyor. Herkes yeni trendleri, paha biçilmez saatleri ve takıları topyekün görmeye çalışıyor. Milyarlarca doların harcandığı bu sektörün cazibesi büyüdükçe moda sektöründe olup da henüz takıya girmemiş olanlar dahi şimdi planlarını değiştirmiş ve koleksiyon çıkarmanın peşine düşmüşler.
Bunlardan biri de moda dünyasının ünlü ismi Calvin Klein. Başarılı girişimci Calvin Klein bu işi, 1995 yılında bir bilene teslim etmiş. İsviçre saat sektörünün tartışmasız bir numaralı ismi Swatch'ın patronu Nicolas Hayek'le masaya oturmuş ve 'Calvin Klein saatlerini üretin' demiş. Öğrendiğime göre, 1997 yılında ilk koleksiyonu çıkaran Swatch şimdi yılda 1 milyon adet sadece Calvin Klein marka saatlerin satışına imza atıyor.

Calvin Klein Saatleri,
Başkanı Arlette Emch'i fuarda büyük bir heyecan içindeyken buldum. Çünkü bu ünlü markanın imzasını taşıyan şimdi de takı ürünleri tüketiciyle buluşuyor. Arlette Emch, Nicolas
Hayek'in sağ kolu ve saatlerdeki başarıyı şimdi de takıda sürdürmeye kararlı.
"Tüm dünyada piyasaya sunulan her türlü ürünün yüzde 60'ının kadınlar tarafından satın alındığını biliyor muydunuz" diyor. "Sadece güzellik endüstrisi için konuşmuyorum. Bütün sektörlerde şirketlerin kadını anlaması çok önemli" diye devam ediyor. Kadınların ne olursa olsun güzelliğe ilişkin her şeye örneğin kozmetik ve takıya bir yolunu bulup para yetiştirdiği tartışma götürmez. Ünlü markalara ait ürünleri satın alma yarışının yanı sıra, markasız dahi olsa her türlü takı ve kozmetik satışlarının en ağır krizler sırasında dahi düşmediğini hepimiz biliyoruz.
Arlette Emch'den Türkiye pazarının da yükselen bir trend izlediğini öğreniyorum. İki yıl önce pazara sunulan Calvin Klein marka saatlerin satışının 2003 yılında bir önceki yıla göre yüzde 125 oranında arttığını söylüyor.
Küçük bir bilgi daha. Her ne kadar fuarı dolaşanların dikkatini çok çekmemiş olsa da Calvin
Klein 1980 yılından beri kullandığı logosunu değiştirmiş. Yeni logonun tanıtımını da İsviçre'de yapıyor.
Arlette Emch, "Biz modernliği temsil ediyoruz. Calvin Klein nostaljik ya da fituristik değil. Tamamen bugüne ait. Güzelliği satın alınabilir fiyatta sunmaya çalışan bir marka. Yeni logomuz biraz daha modern oldu" diyor. Sanıyorum, markalar logolarını hiç olmazsa 20 yılda bir değiştirme geleneğini tüm dünyada sürdürüyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA