YAZARA MAİL GÖNDER Ülker Estee Lauder'ın CEO'suyla Şangay'da neden buluştu?

YAZARLAR

Alan Strasser, Çin'de Çinlilerin ağız tadına uygun ekmek ve kekler üreten bir fabrikanın sahibi. Şirketin ismi Mankattan.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker ile yolu yıllar önce kesişmiş, o günden beri de hem dostlukları sürüyor hem de iş konusunda sürekli fikir alışverişinde bulunuyorlar. Ülker'in 1 milyar Çinliye odaklanarak tatlı yerine daha tuzlu, ekşi Ülker ürünlerini üretmeye başlamadan önce Alan Strasser'den yardım alıp almayacağını merak ediyorum. Strasser'in Çin'de 150 milyon dolarlık bir yatırımı var ve Murat Ülker bizimle buluşmadan önce bu tesisleri de gezdi. Ülker'e, Çin'de satın alma ya da ortaklık işine Mankattan ile başlabilirler mi diye soruyorum ancak henüz bir girişimlerinin olmadığını söylüyor.
Doğrusu Ülker'in ne denli global bir çalışma düzeninin içine girdiğini Japonya ve Çin'deki Godiva operasyonunu gördükten sonra çok daha iyi anlıyorum. Bir kere aralarında hiç Türk yönetici yok. Zaten Godiva'nın uluslararası operasyonu Mohamed Elsarky'ye teslim edilmiş. CEO'su Jim Goldman. Ülker'in bir numaralı yardımcısı Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jim Zaza. Bir tek İstanbul'da çalışan Godiva Başkan Yardımcısı Burak Elmas'ı sayabilirim Türk yönetici olarak. O nedenle belki Şanghay'da o çok dikkat çekici açıklamayı yaparak konuşmasına başladı ve 'muhafazakâr işadamı' olmadığını, Ülker'in iş yapma şeklinin muhafazakâr değil, çağın şartları neyi gerektiriyorsa öyle olduğunu söyledi.
Özetle Ülker, Godiva ile lig değiştirdiklerinin altını çizdi Uzakdoğu'da. Anladık ki artık Türkiye'deki şirketlerle rekabet peşinde değil. Daha büyük oyunun içinde olmak istiyor. Zaten ben bu kadar hızlı seyahat eden ve bir seyahate bu kadar çok toplantı, yeni görülecek tesis ve yeni iş görüşmeleri sığdıran bir işadamına rastlamadım son zamanlarda.
Çin'deki buluşmamızdan önceki saatleri Ülker bazı fabrikaları dolaşarak geçirmişti. Ertesi gün sabah 7.30'da ise önemli bir kahvaltısı vardı. Estee Lauder'ın CEO'su Fabrizio Freda ile buluşacaktı. "Nereden icap etti bu buluşma? Daha önceden tanışıyor musunuz" diye merakla sordum. Ülker Çin'de iş yapan bir arkadaşından Fabrizio Freda'nın aynı tarihlerde Şanghay'da olacağını öğrenmiş ve buluşmak için girişimde bulunmuş. Peki ne konuştular? Sorunun cevabını öğrenemeden biz Şanghay'dan ayrıldık. İstanbul'a geldikten hemen sonra, Twitter'ı en fonksiyonel ve yapıcı kullanan işadamlarından biri olan Murat Ülker'in tweeti düştü ekranıma. Şöyle diyordu: "Şanghay seyahatimin önemli duraklarından biri Estee Lauder'ın CEO'su Fabrizio Freda ile yaptığım kahvaltıydı. Markanın Çin Bölgesi'ndeki satışları yıllık 50 milyon dolarken, beş yılda bir milyar doları aşmış. Buluşmaya ödevime çalışıp sorularımı hazırlayıp gittim. Uzun uzun konuştuk. Fabrizio'nun nasıl başardığını samimi şekilde benimle paylaşmasından etkilendim. Eşi de koyu bir Godiva hayranı olan Fabrizio ile sohbet kendi adıma çok keyifli ve verimliydi."
İlginç değil mi? Ülker, kozmetikle ilgili hiçbir üretimi olmamasına ve bu konuyu gündemlerine dahi almamış olmalarına rağmen, pazarı öğrenmek, yeni şeyler duymak için önceden hazırlık yapıyor ve sorularıyla Freda'nın kahvaltı masasına oturuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.