YAZARA MAİL GÖNDER Zoru 5 yıl önce başardı sırada Wal-Mart var

YAZARLAR

Bana göre ABD gibi zor bir pazarda, FDA gibi bir ürüne ABD pazarında satılması için onay verirken kılı 40 yaran bir denetleme mekanizmasından da olur alıp, 5 yıldır dünya devleriyle çatır çatır rekabet etmek, global bir marka olma yolunda çok dev bir adım.
Türkiye'nin büyük şirketleri yıllardır uğraşıp duruyor, bence bir zahmet Cihat Dündar'ın öyküsünü dinlesinler. Ders almak için, yol haritalarını değiştirmek için çok güzel bir örnek doğrusu.
Geçen hafta bir grup gazeteci, inovasyona kafayı takan girişimci Cihat Dündar tarafından 2002 yılında kurulan Biota Laboratuvarları've 10 markası ve 400'ü aşkıın ürünü ile dermokozmetik pazarının önde gelen şirketi konumuna gelen Biota'nın üretim tesislerini görmeye gittik ve Dündar ve laboratuvardaki birçok buluşun da sahibi olan Biota Araştırma-Geliştirme Grup Direktörü Prof. Dr. Murat Türkoğlu'ndan, 14 yılda yakalanan başarı öyküsünü dinledik.
Türkiye'nin ilk Sanayi Bakanlığı onaylı Ar-Ge merkezi'nde doğadaki bitkilerden yola çıkarak saç ve cilt için şampuan ve krem geliştiren Biota her yıl Ar-Ge faaliyetlerine 3 milyon euro harcıyor.
Dünyanın 40 ülkesine ihracat gerçekleştirir hale gelen şirket, 5 yıldır devletin Turquality programında yer alıyor ve buradan aldığı destekle ABD gibi zor bir pazarda, CVS eczane zincirine girmeyi başarıyor, ardından yine ABD'de Wallgreens eczane zincirine ürünlerini sokuyor. Öğreniyoruz ki şirket, şimdi de ABD'nin ünlü perakende zinciri Wal-Mart'ın 4 bin mağazasında Biota ürünlerinin satışını kapsayan işbirliği görüşmelerini tamamlamış, yakında bu mağaza zincirine de girmenin hazırlığını yapıyor.
Cihat Dündar küçük yaştan itibaren hobi olarak bitkilere özel bir ilgi duyuyor, hatta yüzündeki ergenlik sevilcelerini, deneye deneye sonunda iki kaşık yoğurt ve bir kaşık bal karışımı ile iyileştirmeyi başarıyor. İstenmeyen tüyler konusunda doğadaki bitkilerden karışım yapıp duruyor ve sonunda Sağlık Bakanlığı'ndan onay almayı başarıyor.
Sonrası çorap söküğü gibi. 2002 yılında 15-20 kişiyle başlayan küçük çaplı üretim, bugün İstanbul'da 50 milyon dolarlık yatırımla kurulan Biota fabrikasıyla bambaşka bir şekle bürünüyor.
Fabrikanın üretim kapasitesi yıllık 25 bin ton şampuan, 3 bin ton krem jel ve 3 bin ton da serum tonikten oluşuyor.
Avrupa'nın üçüncü büyük dermokozmetik tesisinin başarısı Cihat Dündar için tesadüf değil.
Araştırma geliştirmeye verdikleri önemle dünyanın önemli perakende satış noktalarına kolaylıkla girdiklerini ve yine Ar-Ge'nin gücüyle büyük rekabetin olduğu raflarda kalmayı başardıklarını söylüyor. "CVS ezcane zincirine girebilmek için 3 yıl bekledik ama girdikten sonra da raftan düşmemek için sürekli yenilik yapıyoruz" diyen Dündar, Türkiye'de de medikal şampuanlarda pazar lideri konumuna geldiklerini anlatıyor. 30 milyon dolarlık da ihracata ulaşan Biota'nın ABD'de en çok saç dökülmesine karşı etkili olan şampuanları satılıyor.
Bu yıl yüzde 10 büyüyerek 150 milyon liralık ciroya imza atacaklarını anlatan Cihat Dündar, 'Bitkisel ürünleri kozmetiğe sokmak alışılagelmiş bir şey değil. Global marka olma hayalim, ürünlerimizi ünlü zincirlere ait mağazaların raflarında görünce inandım" diyor ve kendisini üzen tek konuyu da şöyle anlatıyor: "Bu işin kalbine giremedik henüz. Merkezi Fransa'dır ve hedefimiz Fransa'ya da ürünlerimizi satmak" diyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.